English

برگزاری نخستین همایش ملی «ناجا و تمدن اسلامی»

نخستین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی، مهرماه امسال در محورهای مبانی نظری و رویکردها و همچنین تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش ملی «ناجا و تمدن اسلامی»

به گزارش خبرگزاری موج، اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی در سه محور اصلی مبانی نظری و رویکردها، تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی و همچنین ناجا و رویکرد تمدنی، چالش‌ها، راهبردها و الزامات برگزار خواهد شد که در محور مبانی نظری و رویکردها مباحثی چون «مبانی فلسفی، کلامی، فقهی نظم و امنیت در اسلام»، « نظم و امنیت در اندیشه تمدنی متفکران مسلمان (فارابی، خواجه نصیرالدین طوسی، ابن خلدون، آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی و …)»، « نظم و امنیت در اندیشه تمدنی ادیان وحیانی (مسیحیت، زرتشت و یهودیت)» ، « نظم و امنیت در اندیشه تمدن غیروحیانی (بودیسم، هندوئیسم و …)» و «تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی» وجود دارد. 

براساس اعلام روابط عمومی این همایش، مبانی تمدن نوین اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، ضرورت رویکرد تمدنی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری،  الزامات تحقق تمدن نوین اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری،  نظم و امنیت در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تمدن نوین اسلامی در پرتو قانون اساسی و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی و ... از دیگر محورهای این همایش است.

سومین محور مدنظر در اولین همایش ملی ناجا، ناجا و رویکرد تمدنی؛ چالش‌ها، راهبردها و الزامات است که محورهای «سیر تحول پلیس در تاریخ اسلام با تأکید بر نظم و امنیت»، «پلیس و تمدن در اندیشه متفکران و اندیشمندان معاصر»؛ « الزامات معماری ناجای آینده در افق تمدن نوین اسلامی»، «نقش و جایگاه ناجا در تمدن‌سازی»، «الگوی فرماندهی و مدیریت تمدنی ناجا آینده»، «الزامات حقوقی، تقنینی ناجا در تراز تمدن نوین اسلامی»، « الزامات آموزشی، تربیتی، دانشی و معرفتی ناجا در تراز تمدن نوین اسلامی»، « الزامات سازمانی و ساختاری ناجا در تراز تمدن نوین اسلامی»، « نظم و امنیت در در تراز تمدن نوین اسلامی»، « توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مورد نیاز ناجا در افق تمدن نوین اسلامی»، «مؤلفه‌های تمدن‌ساز و نقش ناجا»، « چالش‌های اساسی ناجا در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی» ذیل آن قرار دارد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و مرکز مطالعات راهبردی ناجا با همکاری برخی از نهادها و دستگاه‌ها، اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی را برگزار خواهند کرد. علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 تیرماه امسال مقالات خود را دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه