English

تمهیدات ویژه برای جلوگیری از هک بانک‌های اطلاعاتی؛

راه اندازی ۴۳۰ دفتر املاک و بازداشت الکترونیکی در کشور

در مراسمی با حضور معاون قوه قضاییه و رییس ثبت اسناد و املاک کشور دفاتر املاک و بازداشتی الکترونیکی در هفته قوه قضاییه افتتاح شد.

راه اندازی ۴۳۰ دفتر املاک و بازداشت الکترونیکی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، در این مراسم احمد تویسرکانی از دفتر املاک و بازداشت الکترونیکی در ادارات کشور در شعبه ولیعصر(عج) به صورت نمادین بهره برداری کرد و اظهار داشت: ثبت الکترونیکی املاک موجب کاهش هزینه های سطحی، افزایش سرعت شده و از جعل اسناد جلوگیری می کند. تویسرکانی در این مراسم گفت: ثبت الکترونیکی موجب افزایش سهولت و سرعت می شود و از جرایم و تخلفات پیشگیری می کند. به موجب قانون ثبت اسناد و املاک کشور در ماده ۲۲، زمانی ثبت اسناد رسمیت می یابد که اسناد ثبت شود.

در فعالت ۹۰ ساله ثبت اسناد در کشور خلاصه معاملات در دفاتر اسناد ثبت شده است، در حدود ۳۰۰ هزار دفتر در سراسر کشور ثبت شده است که نماینده مجموعه ثبت اسناد است. تویسرکانی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای اصلاح فرآیندها پیشگام است. خوشبختانه امروز در سازمان ثبت، موفق شدیم یک قدم مهم در جهت تسهیل در خدمات رسانی و اصلاح فرآیند خدمات ثبتی در کشور به انجام برسانیم.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر تسریع در انجام امور مراجعان، دیگر نیازی به نگارش دستی به شیوه سنتی نیست و به جای آن از اطلاعات ارائه شده به سامانه های الکترونیکی، چاپ مکتوب گرفته می شود. وی گفت: در ثبت سنتی املاک با آسیب های بسیاری مانند نگهداری یا جعل اسناد روبرو بودیم در دو سه فرایند در جهت الکترونیک پیش رفتیم. در گام اول ۳۰۰ هزار دفتر را ثبت کردیم و تصویربرداری و اطلاعات آن در بانک جامعه اطلاعات ذخیره‌سازی شد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با این اقدام دفاتر سنتی در ۴۳۰ اداره ثبت سراسر کشور حذف شد. و از این به بعد ثبت اسناد به صورت سنتی انجام نمی شود. از ۵۰۰ تن از کارکنان دفاتر ثبت اسناد که وظیفه ثبت و نگارش اسناد املاک را بر عهده داشتند در بخش های دیگر سازمان استفاده می شوند که همین مسئله موجب تصریح ارائه خدمات به مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴، ۸۸ درصد خدمات ارائه شده به مردم الکترونیکی بوده است اظهار داشت: تنها ۱۲ یا ۱۵ درصد خدمات به صورت غیرالکترونیکی به مردم ارائه شده است.

تویسرکانی افزود: در گذشته در صدور اسناد مالکیت با اشتباهاتی مواجه بودیم، در اسناد قبلی کد ملی اشخاص وجود نداشت اما امروز کد ملی افراد در بانک شناسه هویتی اشخاص مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد و امکان هرگونه اشتباه و جعل تقریبا به صفر رسیده است.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: در آینده نه چند دور پرتابلی را ایجاد می‌کنیم تا مردم بتوانند مشخصات دقیق خود و وضعیت مالکیت‌هایشان را  در این پروتال ثبت کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد تمهیدات امنیتی برای جلوگیری از هک بانکهای اطلاعاتی این سازمان گفت: بانکهای اطلاعاتی سازمان ثبت در اطلاعاتی که جمع‌آوری شده در قالب بانک جامع املاک است و در شبکه‌های اختصاصی سازمان ثبت نگهداری می‌شود و امکان دستیابی از بیرون به سرورهای ما وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در پایان هر روز کاری از این بانکهای اطلاعاتی یک نسخه پشتیبان گرفته شده و در جای مناسب ذخیره می‌شود. اقدامی هم که طی هفته‌های اخیر انجام شد هک صفحه اول پورتال اطلاع‌رسانی سازمان ثبت بود که اهمیتی ندارد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه