English

مدیر سازمان غذا و دارو:

میزان مربای وارداتی قابل طرح نیست/صادر کننده هستیم

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: صنعت غذایی ما مربا هم صادر می کند و واردات کمتر از یک درصدی مربا نسبت به کل واردات، آنقدر ناچیز هست که اصلا به چشم نیاید.

میزان مربای وارداتی قابل طرح نیست/صادر کننده هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز جنت با بیان اینکه مردم ما از قدیم در تهیه انواع مرباهای خانگی چیره دست بوده و براساس گیاهان مناطق خود اقدام به تهیه این فرآورده می کردند، اظهار داشت: طبیعی است که با رشد جمعیت شهرنشین و البته ضرورت رعایت سلامت فرآوردهها، تهیه بسیاری از فرآورده های خانگی من جمله انواع مربا با روش های صنعتی روز به روز پیشرفت کرد تا آنجا که این صنعت مضاف بر برآورده کردن نیاز داخلی، صادرات این قبیل محصولات را در دستور کار خود قرار داد و البته که موفق هم شد.

وی با اشاره به آمار مستند قابل ارائه درباره برخی اطلاعات نادرست منتشر شده درباره واردات مربا، تصریح کرد: سهم وزن و ارزش مربا، مارمالاد، پوره و خمیر میوه که با پختن یا اضافه کردن قند یا شیرین کننده های دیگر حاصل می‌گردد به کل واردات انجام شده کمتر از یک درهم درصد است و این میزان آنقدر ناچیز هست که اصلا به چشم نیاید و ضرورت بیان نداشته باشد.

جنت همچنین اضافه کرد: اینکه در سالی که برای سومین بار پیاپی و بنا به ضرورت کشور از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی» مزین شده است کسی یا کسانی با کلماتی سخیف،  واردات مربا را دست آویز مهمل گویی و نقدهای تخریبی قرار دهند جای بسی تاسف دارد.

وی خاطرنشان کرد: خادمان ملت در تمام ادارات و ارگان های خصوصی و دولتی مشغول خدمت و نیل اقتصاد کشور به قله های تعالی هستند و این موضوع بر اهل منطق و عدد و آمار مستند پوشیده نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه