English

دستگیری زورگیران ۱۷ ساله در تهران

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار زورگیر خشن ۱۷ ساله که از ده‌ها نفر زورگیری کرده بودند، خبر داد.

دستگیری زورگیران ۱۷ ساله در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۲۷ فروردین ماه امسال مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در اتوبان نیایش – تقاطع چمران به چهار سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید به شماره انتظامی معلوم مشکوک شدند که پس از توقف پراید و در بازرسی اولیه، آنان موفق به کشف یک قبضه قمه، دو قبضه چاقوی ۳۰ سانتی متری، یک رشته زنجیر به همراه چند دستگاه گوشی تلفن همراه و همچنین مدارک شناسایی و کارت‌های عابربانک متعلق به افراد غیر از چهار سرنشین پراید شدند.

با دستگیری چهار جوان به نام‌های فرهاد، کامران، سامان و حمید که همگی ۱۷ سال سن داشتند و اعتراف اولیه آنها به مسروقه بودن اموال کشف شده، پرونده مقدماتی با سرقت‌های به عنف تشکیل و پرونده به دستور معاون ارجاع دادسرای ناحیه ۲۹ تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس‌آگاهی با بهره‌گیری از اموال به دست آمده از متهمان موفق به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگانی شدند که تمامی آنها به شیوه‌ای مشابه مورد ضرب و جرح، تهدید و نهایتا سرقت به عنف اموال قرار گرفته بودند.

پیرمردی ۶۰ ساله پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی دقیق و کامل متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت هشت صبح روز ۲۷ فروردین ماه  از پل مدیریت به مقصد خیابان مطهری، سوار یک پراید با چهار سرنشین جوان شدم، سه سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من نیز در صندلی جلو که پس از حرکت و طی مسافتی کوتاه، ناگهان سرنشینان عقب به‌گونه‌ای به من حمله‌ور شدند که تیزی چاقو را زیر گلویم احساس کردم و این افراد با وجود سن کم، بسیار خشن بودند. یک نفر از آنها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دو نفر دیگر، در حالیکه آنها نیز چاقو در دست داشتند با تهدید اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه، عابربانک و رمز آن و دو میلیون تومان پول همراهم کردند و سرانجام در اتوبان نیایش، مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند.

متهمان که هر چهار نفر آنها بچه محل یکدیگر در منطقه قلعه حسن خان هستند، در همان تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده فرحزاد، میدان کتابی، نیایش و ... اعتراف کردند که با تجمیع پرونده‌های سرقت مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای شدند که این افراد اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سن زیر ۱۸ سال متهمان، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و هر چهار متهم تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند، اما همچنان پرونده آنها برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط چهار سرنشین جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفته‌اند، خواست تا برای شناسایی تصاویر متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی