English

دکتر پورعابدی خبر داد؛

انجام ۳۵ هزار سیکل ناباروری در مراکز جهاددانشگاهی

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: 35 هزار سیکل ناباروری در طول سال در مراکز خدمات تخصصی جهاددانشگاهی کشور انجام گرفته که معادل یک‌سوم تمام سیکل‌های است که انجام می‌شود.

انجام 35 هزار سیکل ناباروری در مراکز جهاددانشگاهی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا پورعابدی امروز اول اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه رویان به‌عنوان یکی از قطب‌های فناوری جهاددانشگاهی است که خدمات موثری در زمینه باروری و ناباروری خاورمیانه و جهان ارائه می‌کند.

وی با تاکید براینکه جهاددانشگاهی رسالت خود را افزایش سطح کیفیت زندگی مردم می‌داند، افزود: 136 گروه پژوهشی و 117 مرکز خدمات تخصصی در جهاددانشگاهی فعال است که از این میان 17 مرکز پژوهشی و 41 گروه خدمات تخصصی در زمینه پزشکی ارائه می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی تاکید کرد: گروه‌های علمی و تخصصی جهاددانشگاهی در زمینه‌های علوم پزشکی، سرطان، گیاهان دارویی، باروری و ناباروری و غیره فعال هستند و خدمات موثری را به جامعه ارائه داده‌اند.

پورعابدی تصریح کرد: با اشاره به اینکه امروز به‌نهادهایی نیازمندیم که علاوه بر اکتشافات به استفاده از نتایج آنان تکیه کنند، افزود: سازمان‌هایی که در اکتشاف و پژوهش باقی بمانند با شکست مواجه می‌شوند و سازمان‌هایی که در حوزه تجاری‌سازی در تحقیق فعال هستند شاید امروز پایدار باشند، اما ممکن است در آینده با یکسری موانعی برخورد کنند که به شکست بیانجامد.

وی تاکید کرد: نتایج این کنگره بسیار خوب و روشن بوده و امیدواریم که شاهد ثمربخشی‌های خوبی هم در زمینه تولید سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح کشور، منطقه و جهان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه