English

کیش ظرفیت پایلوت شدن برای برنامه های جمعیت هلال احمر را دارد

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: کیش با توجه به ظرفیت های موجود می تواند پایلوت در تمامی برنامه های این جمعیت باشد.

کیش ظرفیت پایلوت شدن برای برنامه های جمعیت هلال احمر را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی محمدیون روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست هلال احمر کیش گفت: موقعیت جزیره کیش از نظر جغرافیایی و امنیت در آن می تواند کمک کننده ای برای استانهای جنوبی کشور باشد و می توانیم آن را به عنوان انبار مرکزی که حمایت کننده استانها در مواقع اضطراری خواهد شد تلقی کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد کیش ،جزیره هندورابی نیز پس از بازدید و برنامه ریزی می تواند به عنوان پایگاه آموزشی جمعیت هلال احمر در منطقه باشد.
محمدیون در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر کیش در طی سه سال گذشته روند کیفی و رو به رشدی را شاهد بوده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با معرفی 'حبیب درگاهی' به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر کیش گفت: وی از نیروهای مکتبی و با سابقه در جمعیت هلال احمر با بیش از 25 سال خدمت و مدیریت استان قزوین و برادر سه شهید دوران دفاع مقدس هستند که می توانند ادامه دهنده راه رئیس سابق این جمعیت در کیش باشند.


*نیاز به تجهیزات هوایی و شناورهای دریایی برای امداد رسانی در بحران
سرپرست جمعیت هلال احمر کیش نیز در این نشست برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت برای هر تصمیمی را لازم خواند و افزود : با توجه به بررسی ها انجام شده تشکیل تیم های امدادی از ضروری ترین اقدامات این جمعیت است.
حبیب درگاهی وجود 22 قلم کالا و تجهیزات امدادی برای استفاده در مواقع بحران را از نیازهای مهم جمعیت دانست و گفت: توجه به این مساله از برنامه های این جمعیت در آینده خواهد بود.
وی گفت: با توجه به ارتباط آبی کیش با سایر نقاط داشتن شناور و قایق های امدادی از دیگر موارد ضروری برای کیش است که باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم با کمک دبیر کل جمعیت و همچنین مدیرعامل منطقه آزاد کیش این امکان فراهم شود تا بتوانیم در مواقع حساس موفق تر عمل کنیم.
سرپرست جمعیت هلال احمر کیش به نداشتن بالگرد و امکانات دریایی در جمعیت هلال احمر کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود دو جزیره در کنار کیش برای امداد رسانی ، وجود یک بالگرد در زمان های حساس برای کمک رسانی به نیروهای هلال احمر و اعزام امدادگر از ضروریات است.
وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش بهترین مکانی است که می تواند در طرح های همچون آموزش همگانی به عنوان پایلوت قرار بگیرد اظهار کرد: شعار 'هرخانواده یک امداد گر' می تواند در کیش محقق شود و همه تلاش خود را در این راستا بکار خواهیم گرفت.
سرپرست جمعیت هلال احمر کیش به انجام کارهای درآمدزا در منطقه اشاره کرد و افزود: کارهای اقتصادی برای پیشبرد اهداف جمعیت ضروری است که می توان با کارهای مطالعاتی آن را به انجام رساند.
وی تصریح کرد که در جمعیت هلال احمر کیش گام های مثبت و موثری برداشته شده است که امیدواریم که بتوانیم تکمیل کننده این کارهای موثر باشیم.
رئیس سابق هلال احمر کیش نیز در این نشست با قدردانی از زحمات مسوولان بخش های مختلف در کیش که یاری گر جمعیت هلال احمر بودند گفت:خدمت به مردم به ویژه کیشوندان نعمتی بود که خداوند نصیب من کرده بود.
دکتر محسن آسوبار با تاکید بر اینکه انچه در هلال احمر کیش محقق شده خواست خداوند و حاصل تعهد و تخصص امدادگران و همکاران بوده است ابرازی امیدواری کرد که همه در راه خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از خون شهیدان و اطلاعت از رهبر معظم انقلاب ثابت قدم باشیم.
در این مراسم حکم 'حبیب درگاهی 'به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر کیش که از سوی رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی صادر شده است توسط دبیرکل جمعیت هلال احمر به وی اعطا و از خدمات دکتر محسن اسوبار رئیس سابق جمعیت هلال احمر کیش با اهدا لوح قدردانی شد .
محسن آسوبار بیش از سه سال به عنوان رئیس مرکز مستقل جمعیت هلال احمر کیش فعالیت می کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه