English

مدیرعامل شرکت بیودارو به موج خبر داد

ارسال محموله ۱۰ هزار لیتری پلاسما به آلمان؛ اواخر اردیبهشت

مدیرعامل شرکت بیودارو گفت: محموله 10 هزار لیتری پلاسما جمع آوری شده که اواخر اردیبهشت به آلمان ارسال می‌شود.

ارسال محموله 10 هزار لیتری پلاسما به آلمان؛ اواخر اردیبهشت

سید رضا سید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج از ارسال محموله 10 هزار هزار لیتری پلاسما به آلمان خبر داد و اظهار کرد: پلاسماهای اهدایی که توسط مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو جمع‌آوری شده بود، پس از آماده سازی برای فراوری داروهای مشتق از پلاسما، با نظارت سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط اواخر اردیبهشت به کشور آلمان ارسال خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که محموله پلاسمای اهدایی برای تهیه دارو های بیماران خاص 10 هزار و 300 لیتر است، افزود: این محموله توسط شرکت بیوتست آلمان به داروهای خاص و گران قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل می‌شود، سپس برای استفاده بیماران ایرانی، به کشور بازمی‌گردد.

حسینی با بیان اینکه در سال 2016، 61 هزار و 530 لیتر پلاسما برای تولید دارو داروهای مشتق از پلاسما برای بیماران ایرانی به آلمان ارسال شده است، گفت:  همچنین در سال 2017 نیز 21 هزار و 744 لیتر پلاسمای ایرانی در دو مرحله به  آلمان ارسال شد که آخرین ارسالی در 14 اسفند ماه سال گذشته بود.

به گفته، مدیرعامل شرکت بیودارو، داروهای تهیه شده از پلاسمای پس از ورود به کشور تحت نظارت وزارت بهداشت و از طریق داروخانه‌های مجاز در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ما، جمع آوری 200 هزار لیتر پلاسما در سال است، گفت: در حال حاضر این رقم به 150 هزار لیتر در سال رسیده که خوشبختانه با شناخت هرچه بیشتر هموطنان نسبت به روش پلاسمافرزیس، مراجعه داوطلبان اهدای پلاسما به مرکز بیودارو بیشتر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه