English

در صحن شورا به تصویب رسید

افزایش ۱۰ درصدی تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در اصلاحیه نحوه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران با افزایش 10 درصدی تعرفه ها متناسب با نرخ تورم اعلام شده موافقت کردند.

افزایش 10 درصدی تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران

به گزارش خبرگزاری موج، در سیصد و چهل و یکمین جلسه شورا بررسی اصلاحیه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیکی شهر تهران در دستور قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این لایحه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: در این زمینه پیشنهاد شهرداری 20 درصد بوده که در این زمینه پیشنهاد ما در کمیسیون نزدیک به 9 درصد بوده است. ضمن اینکه از سال جاری علاوه بر خدمات ارائه شده 8 خدمت جدید نیز در این دفاتر نظیر نظارت حفاری اضافه شده است.

احمد دنیا مالی نیز در این زمینه پیشنهاد داد: به صورت پایلوت در یکی از دفاتر، بازدید پایه حفاری و نظارت حفاری صورت گیرد.

محمد مهدی تندگویان نیز در ادامه گفت: قرار بود بحث آموزش شهروندی در نوع کارکرد دفاتر تعریف شود تا به ویژه در حوزه ساخت و ساز شهروندان بتوانند از حقوق خود آگاه شوند.

تندگویان افزود: بسیاری از شهروندان از حقوق خود در حوزه ساخت و سازمطلع نیستند و همین امر زمینه رانت را به وجود می آورد. بیمه آتش نشانی نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در شرح خدمات دفاتر گنجانده شود.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران نیز گفت: کل فرایند حفاری به دفاتر خدمات محول نشود بلکه دفاتر مجاز باشند که این اقدام را به شرط داشتن کلیه الزامات ابلاغ شده انجام دهند.

وی افزود: حفاری یک اقدام تخصصی و چند وجهی است بنابراین محول کردن یکباره آن به دفاتر خطرناک است این امر باید به صورت پایلوت در یکی از مناطق اجرا شود.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مصوبه قبلی تبصره‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه شهرداری تهران موظف است بر اساس نرخ تورم سالیانه لایحه افزایش تعرفه را به شورا ارائه دهد. در حال حاضر هم که نرخ تورم 10درصد می‌باشد لذا با در نظر گرفتن پیشنهادات کمیسیون ها همان نرخ تورم سالیانه برای افزایش تعرفه های دفاتر خدمات در نظر گرفته شود.

در نهایت جمع بندی چمران با رای موافق اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین یک فوریت "نظارت و کنترل خریدهای خارجی در شهرداری تهران" از سوی اعضا به تصویب رسید.

به پیشنهاد محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت کنترل و نظارت واردات و خریدهای خارجی توسط شهرداری تهران به منظور حمایت از اشتغال و تولید داخلی در راستای اجرای پیام نوروزی مقام معظم رهبری مطرح شد.

محسن سرخو در تشریح این موضوع گفت:کمیته‌ای متشکل از روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، نماینده شهردار تهران زیر نظر رییس شورای شهر تشکیل می شود و خرید و واردات کالاهای خارجی که در کشور تولید می شوند صرفا با تصویب این کمیته خواهد انجام خواهد شد.

رئیس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افزود: هدف نهایی ما این است که کالاهای خارجی که مشابه آنها در کشور تولید می‌شوند، خریداری نشوند و همچنین به شهرداری جهت دهیم، آنچه که الان وارد می‌شود و در کشور تولید نمی‌شود، همانند برخی قطعات مترو ،با همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌ها به سمت تولید داخلی ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه