English

رئیس جمعیت هلال‌احمر؛

امکانات هلال احمر در اختیار سیل زدگان قرار گرفت

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه مشکلی از بابت امکانات در مواجهه با سیل آذربایجان شرقی و غربی وجود نداشت، گفت: هر آنچه لازم بود در اختیار مردم قرار گرفت.

امکانات هلال احمر در اختیار سیل زدگان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خانه ملت، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در توضیح آخرین وضعیت سیل‌زدگان آذربایجان غربی و شرقی و وضعیت امداد ونجات در این منطقه با بیان تسلیت به خانوده‌های جان باختگان، افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به هشدار سیل در آذربایجان شرقی و غربی از قبل امکانات خود را تجهیز و در اختیار استان قرار داد، حتی برای نقل و انتقال امکانات هم با مشکل مواجه نشدیم.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر مشکلی از بابت امکانات در مواجهه با سیل آذربایجان شرقی و غربی نداشت، تصریح کرد: انبارهای جمعیت هلال احمر در این مناطق تقویت شد و هر آنچه لازم بود در اختیار مردم قرار گرفت، در واقع امکانات به حد استاندارد در منطقه مستقر شده هرچند از مرکز هم پشتیبانی می‌شود.

ضیائی افزود: مذاکراتی با استانداران آذربایجان غربی و شرقی صورت گرفته است، این افراد از وضعیت امکانات و تجهیزات اظهار رضایت کرده چراکه اقدامات جمعیت هلال احمر به موقع و موثر بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: برنامه‌ریزی جدید و جامعی برای مقابله با بحران باید داشت؛ زیرا حوادث طبیعی از جمله بحران‌هایی است که هر روزه امکان وقوع آن وجود دارد، سیل، زلزله، رانش زمین و خشکسالی از این حوادث است بنابراین مجلس باید در پیش نویس قانون دایمی مدیریت بحران و تقویت تجهیزات و امکانات توجه لازم را به جمعیت هلال احمر داشته باشد.

تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با سیلاب تجهیز شده اند

ضیایی گفت: روز گذشته به استان‌های لرستان و کرمانشاه نیز به جهت وقوع سیلاب اعلام هشدار و آمادگی کردیم و علاوه بر تیم‌های واکنش سریع، تیم‌های دیگر را برای مقابله با سیلاب تجهیز کردیم، در واقع جمعیت هلال احمر در مقابله با سیلاب امکان انجام اقدامات پیشگیرانه را دارد به نوعی که حتی اگر افراد در محاصره قرار گیرند امکان ذخیره امکانات وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آمار رسمی در رابطه با جان باختگان سیل آذربایجان غربی و شرقی باید از سوی مراجع رسمی اعلام شود، گفت: جمعیت هلال احمر مرجع رسمی اعلام آمار نیست و بنا بر دستور پزشکی قانونی، جمعیت اجازه اعلام آمار ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه