English

در گفتگو با موج عنوان شد

رانندگان نمی توانند کرایه ها را زیاد کنند/ شهروندان رانندگان متخلف را معرفی کنند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از بررسی افزایش کرایه تاکسی در جلسه این هفته شورا خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند با سامانه 1888 شکایت خود را در راستای افزایش خودسرانه کرایه‌ها ثبت کنند، پس از ثبت شکایت راننده متخلف به کمیته‌های انضباطی معرفی می‌شود.

رانندگان نمی توانند کرایه ها را زیاد کنند/ شهروندان رانندگان متخلف را معرفی کنند

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره نرخ کرایه تاکسی در پایتخت اظهار داشت: لایحه نرخ کرایه های تاکسی در سال ۹۶ در کمیسیون عمران  بررسی و با افزایش 10 درصدی مصوب شد، اما فرمانداری با افزایش کرایه‌ها موافقت نکرد، که به احتمال زیاد در جلسه این هفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه احتمال دارد بررسی افزایش کرایه‌ها یک ماه طول بکشد، گفت: روند افزایش نرخ کرایه به این صورت است که بعد از تایید فرمانداری و ابلاغ شورای شهر اجرایی شده و برچسب‌های جدید نصب می‌شود،  در این بازه زمانی هیچ راننده تاکسی حق افزایش کرایه‌ها را ندارد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر فردی خودسرانه نسبت به افزایش نرخ مصوب اقدام کنند، مسافران می‌توانند با به خاطر سپردن شماره پلاک این خودروها و تماس با سامانه 1888 شکایت خود را ثبت کنند، گفت: پس از ثبت شکایت، به صورت سیستماتیک این راننده متخلف به کمیته‌های انضباطی معرفی می‌شود.

به گفته قناعتی، رأی صادره در کارنامه هوشمند این رانندگان ثبت و علاوه بر درج امتیاز منفی، جریمه نقدی نیز بر اساس آیین نامه و چندین برابر مبلغی که به صورت خودسرانه از مسافر اخذ کرده را باید برگردانند. هرچند که گشت میدانی ناظران سازمان تاکسیرانی نیز ایجاد شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی