English

ارائه ۳۵ میلیون خدمت دهان و دندان طی دو سال/ بی سابقه بودن خدمات در ۳۰ سال گذشته

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی دو سال از شروع طرح تحول سلامت دهان و دندان در وزارت بهداشت، 35 میلیون خدمت ارائه شده و این خدمات در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.

ارائه 35 میلیون خدمت دهان و دندان طی دو سال/ بی سابقه بودن خدمات در 30 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج  به نقل ازوبدا، علی اکبر سیاری ضمن اعلام این خبر گفت: در این مدت 1250 دندانپزشک و 1500 دستیار دندانپزشک برای نخستین بار جذب شبکه بهداشت و درمان کشور شدند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: ارائه خدمات در شهرهای زیر 20 هزار نفر در سطح دو دندانپزشکی رایگان شده و 93 مرکز تجمیعی دندانپزشکی نیز به بهره برداری رسیده است.
وی بیان داشت: مثلث خدمت، آموزش و تحقیق باعث این تحول عظیم شد به طوری که 45 هزار بهورز و مراقب سلامت آموزش لازم در خصوص خدمات دهان و دندان فراگرفتند.
سیاری اظهار داشت: در طی دو سال گذشته برای 59 هزار و 525 مدرسه در مقطع ابتدایی شامل 7 میلیون دانش آموز کشور وارنیش فلوراید تراپی انجام شد.
وی افزود: اطلاعات این دانش آموزان تحت پرونده الکترونیک سلامت دهان ثبت شده و برای یک میلیون و 600 هزار دانش آموز نیز فیشور سیلانت از سطح دوم خدمات ارائه شد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وقتی این طرح شروع شد فقط 100 نیروی انسانی داشتیم و الان بیش از 1250 نیروی دهان و دندان داریم، گفت: این نیروها قبلا فقط 90 دقیقه و الان 200 دقیقه در روز خدمات انجام می دهند.
وی افزود: 5.5 درصد از اعتبارات پزشک خانواده روستایی به این طرح اختصاص یافت. 533 یونیت دندانپزشکی راه اندازی شد هرچند هنوز خدمات در شهر کامل نیست و باید فعال تر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه