English

وزیر بهداشت:

پوسیدگی دندان کودکان ایرانی ۲ برابر استاندارد جهانی است

وزیر بهداشت گفت: پوسیدگی دندان‌های کودکان و نوجوانان ایرانی نسبت به استانداردهای جهانی بالاتر است.

پوسیدگی دندان کودکان ایرانی 2 برابر استاندارد جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان با بیان اینکه تعداد دندان‌های پوسیده دانش‌آموزان و نوجوانان ایرانی دو برابر استانداردهای جهانی است، اظهار کرد: درست است که در حوزه درمان متخصص و دندانپزشک زیادی تربیت کردیم، اما هزینه آن سنگین است و مردم تحت فشار هستند. بیمه‌ها نیز توان مالی مناسبی ندارند. در دنیا نیز وضع به همین صورت است. در کشورهای اروپایی هزینه‌های دندانپزشکی توسط شرکت‌های خصوصی پرداخت می‌شود.

وی افزود: تا امروز ۳۵ میلیون خدمت برای دانش‌آموزان ارائه شده است و امیدواریم با این خدمات، شاخص پوسیدگی دندان دانش‌آموزان ۵۰ درصد کاهش یابد. پر کردن شیار دندان‌های آنها و همچنین فلورایدتراپی که مانع از پوسیدگی می‌شود، بخش دیگری از خدماتی است که در این طرح به دانش‌آموزان ارائه شده است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن هفت میلیون دانش آموز در طرح تحول سلامت دهان، ادامه داد: مراکز دندانپزشکی هم‌اکنون در بعدازظهرها نیز دایر هستند. در شهرها مراکز تجمیع ایجاد کردیم و ۳۰۰۰ کلینیک در حاشیه شهرها و مراکز بیمارستانی فعال هستند. البته ما تنها ۳۲ دندان در دهان داریم که جبران پوسیدگی آن احتیاج به پول، تجهیزات و حمایت مالی بیمه‌ها دارد. بنابراین باید مراقب باشیم که به تعداد دندان‌های پوسیده اضافه نشود.

هاشمی اضافه کرد: در وهله اول خود مردم باید با رعایت نکات بهداشتی اقداماتی انجام دهند؛ برای مثال مصرف شکر در ایران چندین برابر استانداردهای جهانی است و تنقلاتی جدید جایگزین مشابه سنتی آن شده‌اند که مخرب دندان‌ها هستند. ما امروز شاهد هستیم که توجه مردم به ظاهر از نوع لباس گرفته تا سفیدی دندان در کشور بیشتر شده است به جای آن بهتر است مسواک بزنیم تا مانع از بین رفتن دندان‌ها شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه