English

مدیرکل دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت:

۱۲.۵ درصد ایرانی های ۱۵ تا ۶۴ سال دچار افسردگی هستند

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، گفت: ۳۵۰ میلیون نفر در جهان اختلالات افسردگی دارند و در ایران نیز ۱۲.۵ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال این اختلال را دارند.

۱۲.۵ درصد ایرانی های ۱۵ تا ۶۴ سال دچار افسردگی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، احمد حاجبی در همایش روز جهانی بهداشت که در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد با اعلام این خبر، اظهار داشت: شیوع گسترده اختلالات روانی و افسردگی در جهان موجب شد امسال شعار روز جهانی بهداشت به این امر اختصاص یابد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی معتقد است امسال باید نسبت به انگی که درباره اختلالات روانپزشکی در جهان داریم گفتگو کنیم.

حاجبی بیان داشت: شیوع افسردگی در جهان طی ۲۳ سال ۵۰ درصد افزایش داشته است. در ایران نیز ۲۳.۶ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال یعنی ۱۲.۵ میلیون نفر به اختلالات روانپزشکی مبتلا هستند که از این بین ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دارای اختلالات افسردگی و ۲.۲ میلیون نفر نیز دارای اختلالات شدید افسردگی هستند.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اعلام کرد: در نظرسنجی انجام شده ۶۷.۴ درصد افراد در پاسخ به این پرسش که چرا از خدمات درمانی سلامت روان بهره مند نشده اند، پاسخ دادند که فکر می کرده اند این اختلال خودش بهتر می شود!

حاجبی افزود: بنابراین ارتقای آگاهی و توانمندسازی افراد برای مواجهه با اختلالات روانی، نیاز امروز جامعه ماست. باید سطح سواد سلامت مردم و متعاقب آن سطح سواد سلامت روانی آنان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: اگر سطح سواد سلامت مردم افزایش یابد شناسایی، مدیریت، دریافت خدمت و پیشگیری از اختلالات روانپزشکی و افسردگی ارتقا می یابد.

حاجبی با اشاره به تحولی که طرح تحول سلامت در این عرصه به وجود آورده است، گفت: خوشبختانه در طرح تحول سلامت ۱۱۴۰ کارشناس سلامت روان به تیم سلامت افزوده شدند و کمبود کارشناس سلامت روان در ستادهای دانشگاهی نیز جبران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه