English

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

ساماندهی ١٦ هزار معتاد متجاهر در نوروز

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ‏‎جمع آوری ١٤ هزار معتاد متجاهر در طرح نوروزی خبر داد و گفت: برخورد با خورده فروشان دو برابر شده است.

ساماندهی ١٦ هزار معتاد متجاهر در نوروز

‏‎به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، علی مؤیدی در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: برای اولین بار شاهد افزایش بیش از ۴۲ درصد اقدامات پیشگیری در سطوح مختلف جامعه برای  کاهش اعتیاد هستیم که این آمار بی نظیر است. در واقع امروز نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر مبتلا هستند روند اعتیاد در دنیا رو به افزایش و بیشترین قربانی و تلفات انسانی را اعتیاد به خود اختصاص داده است.

‏‎ وی در ادامه با بیان اینکه ٧۰۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: این آمار نشان دهنده  رشد ۱۴ درصدی است و مرزبانان ما همچنان با این مافیا در حال جنگ هستند.

ساماندهی 40 هزار معتادمتجاهر در سال 95

‏‎مویدی با اشاره به اینکه در سال 95 متجاهر ۴۰ هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کردیم، افزود: در پایان سال در ۱۲ استان طرح جدیدی را طراحی کردیم و در ایام نوروز همکاران ما در دستگاه های مقابله ای بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر  و ۸ هزار خورده فروش را ساماندهی کردند.

جمع‌آوری 14 هزار معتاد در نوروز

به گفته قائم  مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ، در طول اجرای طرح نوروزی 14 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و برخورد با خرده‌فروشان هم 2 برابر شد.

نه مجلس و نه دولت در صدد برچیدن بحث اعدام نیست

وی درباره حذف إعدام قاچاقچیان اظهار داشت: نه مجلس و نه دولت  موافق حذف اعدام قاچاقچیان نیست بلکه موافق اصلاح قانون اعدام است که  بعد از ظهر نیز این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در واقع باید گفت بررسی ها در راستای برچیده شدن بحث اعدام نیست، به عنوان مثال شرایطی که برای چند کیلو منجر به اعدام فرد می‌شود شرایط تعیین می‌شود و اگر محقق نشود فرد قاچاقچی اعدام نخواهد شد.

اجرای طرح اتاق امن در دستورکار ستاد نیست

قائم  مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اتاق امن، گفت: اتاق های امن  به عنوان اولیت در دستور کار ما نیست. باید درباره راه اندازی این طرح تحقیقات بسیار زیادی انجام شود تا اجرایی و عملیاتی شود.

هزینه 10 هزار تومانی برای ستاد برای خورد و خوراک هر معتاد متجاهر در روز 

به گفته مویدی، هر معتاد متجاهر بیش از ۱۰ هزار تومان در روز برای ما هزینه دارد که فقط هزینه خورد و خوراکشان  است که به جامعه تحمیل می‌شود. در کمپ ها کادر درمانی و قاضی وجود دارد سعی ما بر این است که استانداردسازی کمپ ها را در سال ۹۶ هم پیگیری کنیم.

برخورد با سازندگان قرص لاغری دارای پایه مواد مخدر

مویدی درباره قرص های لاغری که بر پایه شیشه و مواد مخدر تولید می شوند، گفت: سال گذشته در  برخورد با این معظل اقداماتی انجام شده است که در سال جاری نیز  فعالیت ها و برخوردها با سازندگان این قرص ها و همچنین آموزش افراد برای جلوگیری از استفاده از این قرص ها برنامه داریم پلیس فتا هم برنامه دارد که با این قرص ها مبارزه کنند.

وی درباره سگ های مواد یاب و استفاده از این سگ ها در امر یافتن مواد مخدر گفت: علاوه بر اینکه سگ های مواد یاب داخلی داریم، سگ های وارداتی نیز خریداری شده است، در واقع باید گفت در یکی از استان های شرقی کشور اقدامات فیزیکی در این زمینه انجام شده است که بتوانیم از این سگ ها به صورت تخصصی در کشور استفاده کنیم.

شناسایی کلونی خرید و فروش نوزادان زنان معتاد

وی درباره معضل خرید و فروش نوزاد زنان معتاد به ویژه در محله شوش تهران گفت: ما از قبل اخباری را در این زمینه داشتیم بعد از رسانه ای شدن این مبحث از سوی عضو شورای شهر دو تیم مجرب برای شناسایی دیگر مناطق آلوده در شوش اعزام و یک تیم هم موظف به شناسایی افرادی شد که به عنوان دلایل اقدام به ترغیب زنان معتاد به بارداری می کنند. اما به آن کیفیتی که در گزارش ها مطرح شد نبود با این حال این کلونی ها مشخص شد  و برخوردهای لازم صورت گرفته است. در آینده ای نزدیک نتایج برخورد با آنها به مردم ارایه می شود.

دستگیری سرشاخه توزیع شیشه

وی از دستگیری سرشاخه توزیع شیشه و کشف ۷۰ کیلوگرم شیشه از مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: این مورد در فرودگاه امام خمینی (ره) شناسایی شد و جزو قاچاقچیانی بود که خیلی وقت بود زیر نظر بود و با دستگیری او اتفاق مهمی در امر مبارزه با قاچاق فروشان رخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه