English

جریمه اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جریمه کارفرمایان متخلف، گفت: بنا بر مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد در سال جاری، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال خواهد بود.

جریمه اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اقبالی اظهار کرد: میزان جریمه سال 1396 کارفرمایان متخلف که اتباع خارجی فاقد مجوز را به کارگمارند، براساس قانون هرگونه به به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌گردند.

اقبالی در ادامه گفت: میزان جریمه سال 1396 کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است. بنا به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 309 هزار و 977 ریال در سال 1396 تعیین شد، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یک میلیون و 549 هزار و885 ریال خواهد بود.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مبلغ فوق‌الذکر درخصوص کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه دو برابر خواهد گردید.

وی درباره‌ تعداد بازرسی‌های صورت گرفته در سال گذشته را حدود 73 هزار و 297 بازرسی و تعداد گشت بازرسی در قالب گشت مشترک را 32 هزار و 808 نوبت توسط این اداره کل اعلام کرد.

اقبالی در پایان گفت: تعداد اتباع شناسایی شده شاغل به صورت غیرمجاز در کارگاه‌ها 46 هزار و 135 نفر و تعداد صدوربرگ جریمه 17هزار و 287 مورد بوده که توسط ادارات کل استانها صادر گردیده است و در این راستا هشت هزار و 805 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی و 23 هزار و 182 نفر نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه