English

معاون سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد؛

مصوبه دانشگاه‌ هنرهای اسلامی ایرانی در انتظار ابلاغ رئیس جمهور

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: اگر مصوبه تاسیس دانشگاه‌ هنرهای اسلامی ایرانی، که توسط استاد فرشچیان پیشنهاد شده، از طرف رئیس جمهور ابلاغ شود شاهدتحولی شگرف در آموزش هنرهای ایرانی خواهیم بود.

مصوبه دانشگاه‌ هنرهای اسلامی ایرانی در انتظار ابلاغ رئیس جمهور
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهمن نامور مطلق با تاکید بر ضرورت تاسیس دانشگاه استاد فرشچیان افزود: اکنون نیاز به تاسیس یک دانشگاه با هدف توسعه هنرهای ایرانی و اسلامی و و استفاده از روش های متناسب با این هدف احساس شده و استاد فرشچیان نیز به عنوان یکی از مفاخر هنر ایرانی هم بارها بر ایجاد یک مرکز متناسب برای رشد خلاقیت و انتقال اصالت‌های هنری تاکید داشته‌است.

وی افزود: این موضوع در نهادهای مختلف مثل فرهنگستان هنر، وزارت علوم، سازمان میراث فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و چندین دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این نتیجه رسیدند که این تاسیس و وجود این دانشگاه امری ضروری برای ایجاد تحول هنر، حفظ اصالت‌ها و ایجاد خلاقیت‌ها است.

نامور مطلق یادآورشد: خوشبختانه اساسنامه‌ای تهیه و تصویب شد و در جلسه ای با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سلطانی فر (رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی) تصمیم بر آن شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام ضروریات تاسیس دانشگاه را در مصوبات خود منظور کند و پس از طی این روند هم اکنون این مصوبه در انتظار ابلاغ رئیس جمهور است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی دیگر از بحث های مطرح شده در این زمینه مشخص کردن نهاد متولی اداره این دانشگاه بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد چون سازمان میراث فرهنگی ظرفیت های لازم برای این کار را دارد، این نهاد متولی تاسیس و اداره دانشگاه مزبور باشد.

وی افزود: هنرمندان چشم انتظار هستند که این دانشگاه تاسیس شود تا بتوانیم از نظام جدید دانشگاهی و نظام سنتی آموزش هنر در کشورمان که همان نظام استاد و شاگردی است، به صورت توامان استفاده کنیم.

نامورمطلق ادامه داد: از نظر اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاید بتواند بخشی از اعتبار را تامین کند ولی کمک سازمان برنامه و بودجه برای تامین بخش دیگری از اعتبارات لازم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه