English

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

کمتر از ۱۰۰ مدرسه ماندگار در کشور داریم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود کمتر از 100 مدرسه ماندگار در سراسر کشور خبر داد و گفت: فضای آموزشی باید متناسب با زمین و نیاز منطقه احداث شود.

 کمتر از 100 مدرسه ماندگار در کشور داریم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان با بیان اینکه مکان‌یابی یکی از اساسی‌ترین مباحث فنی اجرای کار است، اظهار داشت: مکان‌یابی برای احداث فضاهای آموزشی باید با دقت صورت پذیرد؛ در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که دیگر نیازی به تیپ‌سازی فضای آموزشی مدارس نداریم و باید فضای آموزشی متناسب با زمین و نیاز منطقه احداث شود.

وی با بیان اینکه برخی مدیران مناطق در زمینه معماری مدارس گلایه دارند، افزود: آنان معتقدند که سازه مدارس در برخی موارد موجب جلوگیری از فعالیت ورزشی دانش‌آموزان می‌شود بنابراین باید در طراحی فضاهای آموزشی به خصوص سالن اجتماعات و نمازخانه مدارس دقت شود.

نظرپور با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌ها، ضوابط و مقررات فنی از مهم‌ترین موارد در ساخت فضای آموزشی است، خاطر نشان کرد: با رعایت این دستورالعمل‌ها، عمر بهره‌برداری از مدارس افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس ماندگار در سراسر کشور، کمتر از 100 مدرسه است، افزود: باید مدارس با عمر طولانی احداث شود و این موضوع شامل مدارس خیرین هم می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تعمیرات موجب کاهش عمر مفید مدارس شود، افزود: دقت در این حوزه‌ موجب افزایش 15 درصدی هزینه‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی کشور خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: توجه به نظارت در ساخت فضای آموزشی با کیفیت از اولویت‌های سازمان نوسازی است و اگر نظارت بر مصالح مصرفی در احداث فضای آموزشی مطلوب نباشد، افزایش هزینه‌ها را درپی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه سازمان نوسازی باید در نگهداری مدارس دخالت کند، افزود: تلاش خواهیم کرد برای نگهداری ساختمان‌های آموزشی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، ردیف بودجه مستقل داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی