English

در حال به روز رسانی

اعزام ٣ بالگرد به منطقه زلزله زده

زلزله 6 ریشتری در سفیدسنگ استان خراسان رضوی 2 کشته و 17 مصدوم برجا گذاشت.

اعزام ٣ بالگرد به منطقه زلزله زده

شاهین فتحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره جزئیات زلزله مشهد اظهار داشت: نیروهای امدادی استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و خراسان شمالی در آماده باش کامل به سر می برند.

اعزام نیرو و اقلام زیستی

به گفته وی، هماهنگی لازم با فرودگاه مهرآبادجهت اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی صورت گرفته است.

 در پی زمین لرزه 6 ریشتری در  روستای سفید سنگ  خراسان رضوی، چندین تیم ارزیاب از نزدیک ترین مراکز جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارزیابی های اولیه در رابطه با خسارت های احتمالی حادثه در حال انجام است، گفت: این زمین لرزه در روستای سفید سنگ و در فاصله 80 کیلومتری شهر مشهد رخ داده است و تا کنون از خسارت احتمالی خبری گزارش نشده است.

فتحی درباره نقاط دارای سکونت نزدیک به محل زمین لرزه اذعان کرد: شهرستان فریمان، روستای سفید سنگ و 8 آبادی دارای سکونت در نزدیکی محل وقوع زمین لرزه بوده اند که جمعیت کل افراد حاضر در کانون زلزله 253 نفر اعلام شده است.

تخلیه مترو و اختلال در شبکه مخابرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در مشهد، هنوز از خسارت های احتمالی زلزله مشهد گزارشی منتشر نشده است. در واقع در اثر زمین لرزه گفته شده اختلال در شبکه مخابرات ایجاد شده و تماس های تلفنی قطع شده است.شیشه های برخی منازل هم در اثر تکان های شدید ناشی از زمین لرزه شکسته است.

مترو های شهر مشهد پس از وقوع زلزله حرکت خود را متوقف کرده اند و مردم از مترو خارج شدند.

تشکیل جلسه اضطراری شورای معاونین سازمان امداد و نجات

وی در ادامه با بیان اینکه بلافاصله بعد از زلزله در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات  در راستای  بررسی شرایط استان خراسان رضوی جلسه اضطراری شورای معاونین سازمان امداد و نجات تشکیل شد.

اعزام 8 تیم به محل حادثه

به گفته فتحی، 8 تیم در قالب 32 نفر به شهرستان فریمان - روستای سفید سنگ اعزام شدند. 

سفید سنگ همچنان می لرزد 

بعد از ثبت زمین لرزه شش ریشتر در سفید سنگ همچنان این منطقه می لرزد و زمین لرزه های ۴ و ۴.۷ ریشتر در این منطقه ثبت شده است. همچنین شهرهای تربت حیدریه، خواف ، تربت جام، فریمان ، شهر سنگان، زبرخان، نیشابور  در استان خراسان رضوی زمین می لرزند.

تخلیه مدارس و آماده باش بیمارستان‌ها

تیمهای ارزیاب از شهرستانهای مجاور بلافاصله به منطقه اعزام شدند و تیمهای اولیه مستقر شده اند.بیمارستان ها به حالت آماده باش در  آمده اند و مدارس نیز تخلیه شدند.

آماده باش48 ایستگاه آتش‌نشانی مشهد در پی  زلزله 

به دنبال وقوع زلزله در مشهد ماموران 48 ایستگاه آتش‌نشانی این کلانشهر به حالت آماده باش درآمدند و تمامی خودروهای عملیاتی به دستور آتشپاد دوم "مهدی رضایی" معاونت عملیات این سازمان از آشیانه خارج و در حالت استند بای قرار گرفتند.

سفید سنگ مشهد مقدس 11بار لرزید

پس از زمین‌لرزه 6 ریشتری در مشهد، شهرستان فریمان - روستای سفید سنگ شاهد 11 پس لرزه بود.

یک کشته و چهار مصدوم تا ساعت 11:45

بر اساس گزارش های رسیده متاسفانه  زلزله یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت. 

ثبت 18پس لرزه در فریمان 

به گفته فتحی، تاکنون 18 پس لرزه در شهرستان فریمان – روستای سفید سنگ به ثبت رسیده که بزرگترین آن 4.7 ریشتر بوده است.

اختلال در شبکه مخابرات مشهد تا ساعتی دیگر برطرف  می‌شود

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره اختلال در شبکه مخابراتی مناطق زلزله زده گفت:  وضعیت شبکه مخابراتی مشهد در حال برررسی است و اختلال تا ساعتی دیگر برطرف  می‌شود.

تخریب 4 روستا در خراسان رضوی

معاونت عملیات امداد و نجات اظهار داشت:  مناطق آسیب دیده  شهرستان سرخس : ٤ روستا (چلاته منار،چلاته حاجی کار، خارزار و چارمزار)

به گفته فتحی، در طرح عملیاتی شعب که پیش از این در سازمان امداد و نجات تهیه شده بود؛ تمامی نیازهای امدادی منطقه براورد شده و مشکل خاصی در ارایه خدمات امدادی وجود ندارد.

 ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در  مناطق امن حول منطقه حادثه دیده

ضیائیرئیس جمعیت هلال احمر از  ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در  مناطق امن حول منطقه حادثه دیده خبر داد و گفت:  جمعیت هلال احمر امادگی کامل را در پاسخگویی به زلزله اخیر را دارد و حضور نیروهای واکنش سریع نشانی از توان این جمعیت در پاسخگویی مناسب به این حادثه بود.ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در  مناطق امن حول منطقه حادثه دیده ، برای ارامش بیشتر مردم ایجاد می‌شود.

آماده باش بیمارستان های تحت پوشش ۴ دانشگاه علوم پزشکی / اعزام بالگرد به مناطق حادثه دیده

 پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد:  بالگردهای اورژانس ۱۱۵ به مناطق زلزده زده خراسان رضوی اعزام شدند. همچنین  بیمارستان های تحت پوشش ۴ دانشگاه علوم پزشکی این استان در آماده باش به سر می برند.

کولیوند ادامه داد: بر اساس گزارش بالگردهای اورژانس روستای دو براقه صد در صد تخریب شده است.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های برخی شهرهای خراسان رضوی 

دانشگاه‌ها و مدارس تمامی مقاطع در شهرستان‌های فریمان ،مشهد،سرخس،تربت جام و کلات تعطیل شد.

این تصمیم در پی زلزله امروز  اتخاذ شده است.

هیچ گونه خسارتی به حرم منور رضوی وارد نشده است

در پی وقوع زلزله در مشهد مقدس با اقدامات ایمنی انجام شده هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر وارد نشده است.

تشکیل اتاق بحران در استانداری خراسان رضوی

در پی وقوع زلزله ی 6 ریشتری در استان، دیدار استاندار خراسان رضوی با فرمانداران لغو و اتاق بحران تشکیل شد.

 تلفن های ثابت و همراه استان خراسان رضوی دایر است

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: وضعیت شبکه مخابرات مشهد بررسی شده است و در حال حاضر تلفن های ثابت و همراه استان خراسان رضوی دایر است.

2 فوتی و 4 مصدوم تا این لحظه

به گفته شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، تعداد کشته های زلزله خراسان رضوی به ۲ نفر و مصدومان به 44 نفر افزایش یافت.

بیمارستان های تامین اجتماعی در خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی به حالت آماده باش درآمدند

به دستور  سید تقی نوربخش، مراکز درمانی تأمین اجتماعی در این استانها برای ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان احتمالی در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

31 پس لرزه به ثبت رسید

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، پس از زمین لرزه ساعاتی قبل در مشهد همچنان پس لرزه‌های آن ادامه دارد. تاکنون 31 پس لرزه در سفیدسنگ مشهد به ثبت رسیده است.

مشکل ترافیکی در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده وجود ندارد

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره وضعیت ترافیکی در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده استان خراسان رضوی اظهار کرد: عوامل پلیس راهور در آماده‌باش  کامل به سر می‌برند و  ترافیک در حال حاضر در این محورها عادی است و خودروها و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حال تردد هستند.

 رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از شهروندان خواست که به مناطق زلزله‌زده مراجعه نکرده و اجازه دهند تا راه‌ها و مسیرها برای ترددهای ضروری باز باشد.

15 مصدومان  در پی زلزله خراسان رضوی+ اسامی

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور اسامی مصدومان و یک تن از فوت شدگان این حادثه را اعلام کرد:صاحب جان محمد پور/ فوتی، نسا محمد پور /فوتی، سعید عزیزی /بیمارستان سجادیه تربت جام، فاطمه دیباک/بیمارستان سجادیه تربت جام، لیلا میهن پناه/بیمارستان سجادیه تربت جام،محمد سیاوش/بیمارستان سجادیه تربت جام، نازنین منصوری/بیمارستان سجادیه تربت جام، آمنه فکری /بیمارستان سجادیه تربت جام، خانم براتی/بیمارستان فریمان، ملیحه ناظم تقوی/در حال انتقال فریمان، علی شفا سلمانی/در حال انتقال فریمان، علی سلمانی،  محمد سلمانی، شفا سلمانی، وحید پور محمدیار، نرگس سالاری و گل سالاری.

ثبت 61 پس لرزه تاکنون/17 مصدوم درپی زلزله خراسان رضوی/اسکان اضطراری زلزله زدگان

شاهین فتحی  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره آخرین جزئیات زلزله خراسان رضوی گفت: تا کنون 61 پس‌لرزه در مناطق تحت تاثیر زلزله در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

به گفته  معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، این حادثه تاکنون 17 مصدوم داشته و 2 تن نیز جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه امداد رسانی همچنان ادامه دارد، گفت:  ٦٠ خانوار در روستای کلاته حاج علی و  ١٦٠ نفر در ٨  روستا رضویه تحت پوشش اسکان اضطراری قرار گرفتند.

آماده باش مدیریت بحران کشور در پی زلزله خراسان رضوی

اسماعیل نجار رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به زلزله منطقه سفید سنگ شهرستان فریمان از توابع استان خراسان رضوی و پس لرزه‌های مکرر و خسارات احتمالی در مناطق تحت تأثیر، اظهار داشت: روسای کارگروه‌های مدیریت بحران ضمن اتخاذ تدابیر لازم تمام تیم‌های عملیاتی تحت امر در واحدهای استانی به صورت آماده باش کامل بوده و هماهنگی های لازم با استاندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان رضوی جهت هرگونه اقدام لازم، صورت پذیرد.

 

اعزام ٣ بالگرد به منطقه زلزله زده

شاهین فتحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره آخرین جزئیات زلزله خراسان رضوی گفت: تاکنون ٦٢ پس زلزله در خراسان رضوی به ثبت رسید که بزرگترین آن ٤.٩ ریشتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ٢٤ تیم در قالب ١٦٠ نَفَر به محل حادثه اعزام شدند،گفت: ٥ دستگاه آمبولانس،یک دستگاه خودروی نجات،٣ دستگاه خودروی ارتباطاتى و٦ دستگاه خودروی دیگر به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر،٣ فروند بالگرد نیز به منطقه زلزله زده اعزام شد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی