English

گلایه رئیس ستاد معاینه فنی تهران از مصوبه مجلس

کاهش یکساله سن معاینه فنی دردی از تهران دوا نمی‌کند

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از مصوبه مجلس در خصوص کاهش سن معافیت معاینه فنی گلایه کرد.

کاهش یکساله سن معاینه فنی دردی از تهران دوا نمی‌کند

نواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با خبرگزاری موج، با اشاره به مصوبه روز سه‌شنبه مجلس در خصوص کاهش یک ساله سن معافیت خودروهای شخصی و عمومی از معاینه فنی، گفت: این اقدام خوبی است اما واقعیت این است که دردی از تهران دوا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه سن معاینه فنی ارتباط مستقیمی با کیفیت ساخت خودروها دارد، گفت: وقتی کیفیت ساخت خودروها تغییری نکرده، جای سوال است که چرا باید چهار سال برای یک خودرو معافیت در نظر گرفت و این در حالی است که شرکت‌های خودروساز نیز تنها خودروی‌شان را دو سال گارانتی می‌کنند!

رئیس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش سن معافیت از پنج سال به چهار سال تفاوت چندانی ندارد، گفت: تنها 300 هزار خودرو شامل این تغییر سن می‌شوند که باید نسبت به دریافت معاینه فنی به مراکز مراجعه کنند.

حسینی‌منش با بیان اینکه معاینه فنی چهارساله معنایی ندارد، گفت: این در حالی است که می‌بینیم نمایندگان مجلس معافیت تنها یک ساله برای خودروهای عمومی در نظر گرفتند. در حدود 70 هزار تاکسی و 6000 اتوبوس داریم که جمع این وسایل نقلیه عمومی به 100 هزار نیز نمی‌رسد و حالا در مقایسه، ما با سه میلیون و 800 هزار خودرو شخصی روبرو هستیم که با آلایندگی خود در شهرها جولان می‌دهند و موجب آلودگی هوا می‌شوند که به نظر می رسد نمایندگان مجلس می‌توانستند تصمیم بهتری در مقابل این لایحه بگیرند. چرا که چندین سال کار پژوهشی انجام شده بود و قطعا کاهش سن معافیت خودروها از معاینه فنی می‌توانست موثرتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی