English

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۹۱ هزار بیمار بستری در بیمارستان طی ایام نوروز/ انجام حدود ۹۲ هزار جراحی

معاون درمان وزیر بهداشت از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۹۱ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت طی ایام نوروز خبر داد.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۳۹۱ هزار بیمار بستری در بیمارستان طی ایام نوروز/ انجام حدود ۹۲ هزار جراحی

به گزارش خبرگزاری موج، محمد آقاجانی اقدامات حوزه درمان کشور در طرح سلامت نوروزی را تشریح کرد و اظهار داشت: جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شایسته به هموطنان در تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای آمادگی اورژانس 115 و بیمارستان و واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفت.

وی افزود: تیم‌های نظارتی وزارت بهداشت طی 767 بازدید از پایگاه‌های اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عملکرد این واحدها در ایام نوروز نظارت کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: از 25 اسفند ماه گذشته تا 14 فروردین ماه، 166 هزار و 728 ماموریت توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 انجام شده است. تکنسین‌های اورژانس 115 به 35 هزار و 183 مأموریت تصادفی و 131 هزار و 545 مأموریت غیرتصادفی اعزام شدند. اورژانس هوایی نیز با 128 سورت پروازی 247 نفر مجروح و بیمار اورژانسی را به مراکز درمانی منتقل نمود.

آقاجانی افزود: در این ایام حدود 3 میلیون بیمار در اورژانس‌های بیمارستان‌های دانشگاهی کشور پذیرش شدند که یا به صورت بستری موقت تحت مراقبت و درمان متخصصین طب اورژانس، پزشکان و کادر درمان در اورژانس‌ها قرار گرفته و یا برای دریافت خدمات بیشتر و مراقبت طولانی‌تر به بخش‌های بیمارستانی منتقل شدند.

وی عنوان کرد: در سراسر کشور 391 هزار و 354 بیمار در بخش‌های بیمارستان‌های وزارت بهداشت بستری شدند که پزشکان متخصص و پرستاران و سایر پرسنل بیمارستانی خدمات درمانی و مراقبت‌های تخصصی را به آنها ارائه کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت به انجام 91 هزار و 962 جراحی توسط متخصصان جراحی و بیهوشی و پرسنل اتاق عمل در این ایام اشاره کرد و گفت: انجام 93 مورد پیوند عضو گویای فعالیت تیم‌های تخصصی پزشکی و درمانی و همچنین فعال بودن بخش‌های فراهم‌آوری و پیوند اعضاست.

آقاجانی اضافه کرد: در این مدت 278 نفر از افراد مبتلا به سکته های حاد قلبی در 54 بیمارستان در 25 شهر کشور با درمان پیشرفته از مرگ نجات یافتند.

وی بیان کرد: روزانه 800 متخصص مقیم در رشته‌های تخصصی طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی به صورت 24 ساعته در بیمارستان‌های وزارت بهداشت حضور داشتند و متوسط روزانه 4219 پزشک در این بیمارستان ها برای ارائه خدمات حاضر شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه