English

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد

آغاز به‌کار ستاد اجرایی برنامه پنج ساله هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر آغاز به‌کار ستاد اجرایی برنامه پنج ساله جمعیت هلال‌احمر و تدوین و ابلاغ هر چه سریع‌تر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های اجرایی مرتبط تأکید کرد.

 آغاز به‌کار ستاد اجرایی برنامه پنج ساله هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری موج، سید امیرمحسن ضیایی در نخستین جلسه شورای معاونین جمعیت در سال 96 گفت: جمعیت هلال‌احمر در شروع اجرای برنامه پنج‌ساله خود باید بتواند این برنامه را به نحو احسن اجرایی کند و با رصد دقیق برنامه و بهره‌گیری از داشبورد مدیریتی، روزانه روند اجرای این برنامه را ارزیابی کند تا بتوان در پایان سال 96 میزان و درصد اجرایی شدن برنامه را اعلام کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: هلال‌احمر در سال 95 که سال بسیار سختی برای جمعیت بود، گام‌های بسیار مهمی در تحقق و عمل به اقتصاد مقاومتی برداشت و امسال نیز با توجه به تأکیدات رهبری، توجه بیشتری به بخش‌های اقتصادی جمعیت، وظایف و مسوولیت‌های مهم و حیاتی آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال خواهیم داشت و البته این مهم در ستاد جمعیت و استان‌ها نیز مدنظر خواهد بود.

تأکید بر حرکت به سمت برنامه‌های دارای مزیت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی

ضیایی با اشاره به اینکه عمل به اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال با استخدام، اتلاف وقت، برگزاری و شرکت در همایش‌ها و هزینه‌های بی‌مورد و بی‌فایده محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فعالیت شبانه‌روزی داشت و به سمت فعالیت‌های دارای مزیت و اثر حرکت کرد؛ البته هلال‌احمر در این زمینه نگرانی در صف ندارد و همه ستادی‌ها نیز باید بدانند که در «ته‌خط» هلال‌احمر و درست در جایی که امدادگران، جوانان و داوطلبان این نهاد مردمی در حال خدمت بی مزد و منت به مردم هستند، کار واقعی جمعیت انجام می‌شود و این مهم را همگان؛ به‌خصوص در نوروز هر سال به عینه شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال در ستاد جمعیت هلال‌احمر است، تصریح کرد: ستاد جمعیت باید اصلاح شود و همه ما خدمت عزیزان صف را الگوی حرکت خود بدانیم و در این زمینه هر مدیر و پرسنلی در ستاد، باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

 ضرورت حفظ و صیانت موفقیت هلال احمر در تحقق اقتصاد مقاومتی

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، حفظ و صیانت از برنامه‌های اجرایی هلال‌احمر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ادامه آن برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد و در این زمینه برنامه‌ جلسات ستاد تدابیر ویژه را به جد و البته با شیبی کمتر همچنان برگزار می‌کنیم.

استواری و افتخار هلال احمر؛ مرهون خدمات داوطلبانه بی مزد و منت

ضیایی با اشاره به اینکه سال 95 برای هلال‌احمر بسیار سخت بود، عنوان کرد: هلال احمر علی‌رغم سختی‌های بسیار در سال گذشته، سربلند شد و این سربلندی مرهون زحمات و تلاش های شبانه روزی و بی مزد و منت امدادگران، داوطلبان و جوانانی است که دعای مردم را بدرقه راهشان دارند و همه این تلاش‌ها، آبروی جمعیت شده و این نهاد مردمی را تاکنون استوار نگه داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اذعان بر اینکه هلال احمر با هیچ نهاد و دستگاه خدمت رسان در کشور قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: هر چند دستگاه های خدمت رسان بسیاری در کشور وجود دارند که خدمت خالصانه به مردم ارائه می کنند، اما هیچ دستگاهی در کشور نیست که در چنین سطح وسیعی و با چنین تنوع خدمات ترویجی، سلامتی و عملیاتی(امداد و نجات) و آنهم بی مزد و منت به مردم خدمت رسانی کند.

ضیایی ضمن تأکید بر اینکه باید در سال جاری همانند گذشته تعامل خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به‌خوبی حفظ کنیم، افزود: در این زمینه لازم است گزارش‌های مستمر خدمات و اقدامات خود را به نمایندگان و دولت ارائه کنیم.

سال ایجاد زمینه های مشارکت مالی برای هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: باید امسال را برای جمعیت هلال‌احمر، سال ایجاد زمینه های جلب مشارکت مالی جدید در نظر بگیریم و در این زمینه از فنون و تجربیات تخصصی بهره ببریم؛ چراکه بسترهای بسیاری در داخل کشور برای جمع‌آوری کمک‌ها داوطلبانه و مردمی وجود دارد که می‌توان از آنها برای بهبود و ایجاد زمینه‌های مالی بهره برد.

هلال‌احمر تنها نهاد مردمی ارائه کننده خدمات متنوع و مختلف در کشور

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌هایی فراهم کرد تا سایر دستگاه‌ها و به خصوص دولت برای بهره‌گیری از خدمات هلال‌احمر به سراغ این نهاد بیایند، عنوان کرد: تنها هلال‌احمر است که به عنوان نهادی مردمی؛ خدمات متنوع و در زمینه‌های مختلف چون ترویجی، سلامتی، عملیاتی و... در کشور ارائه می‌کند و جمعیت هلال‌احمر به عنوان یکی از سالم‌ترین نهادها همواره در ارائه خدمات، پیشتاز بوده است.

ضیایی با تأکید بر اینکه هفته هلال در سال جاری باید بسیار باشکوه‌تر و پرمحتواتر از سال های قبل اجرایی شود، افزود: ستاد برگزاری هفته هلال‌احمر باید هر چه سریع‌تر و با مسوولیت اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی هلال‌احمر تشکیل شود و با نظارت دبیرکل جمعیت و همکاری جدی سایر حوزه‌های جمعیت روند و نحوه برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این هفته مشخص و در دستور کار قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه