English

معصومه ابتکار:

نخاله‌های ساختمانی در حال تبدیل به بلا هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخاله‌های ساختمانی در حال تبدیل شدن به بلا هستند.

نخاله‌های ساختمانی در حال تبدیل به بلا هستند

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: در هر شهر و روستایی امر ساختمان‌سازی وجود دارد، اما باید نخاله‌ها مدیریت شوند و در زیباترین قسمت طبیعت رهاسازی نشوند.

وی با اشاره به اینکه نخاله‌ها علاوه‌بر اینکه به طبیعت زیبا آسیب وارد می‌کنند خاک را نیز از بین می‌برند، ادامه داد: باید جمع‌آوری زباله‌ها و پاکسازی محیط‌زیست تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی درباره مدیریت پسماند نیز اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از راه‌های ایجاد اشتغال است و رهاسازی آن در طبیعت جرم محسوب می‌شود.

ابتکار بیان کرد: 25 درصد از رشد اقتصادی اتحادیه اروپا از طریق مدیریت پسماند و از راه بازیافت پسماند حاصل می‌شود و این امر به معنای ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال به عنوان "نوروز بدون زباله" اعلام شده است، تصریح کرد: در این زمینه چند پویش ملی برای جمع‌آوری زباله اعلام آمادگی کرده‌اند و این طرح مورد استقبال قرار گرفته است و پیشنهاد می‌شود در این زمینه مسئولان نیز همکاری داشته باشند.

وی درباره قرق‌های اختصاصی نیز گفت: آیین نامه‌های مربوط به قرق اختصاصی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و این امر فضا را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در عرصه‌های محیط‌زیست فراهم خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: تاکنون پنج قرق اختصاصی در سطح کشور ایجاد شده و این آمادگی وجود دارد تا این طرح در خراسان شمالی نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله محیط‌زیست امری کلیدی و حساس است، ادامه داد: توسعه پایدار زمانی محقق می‌شود که مسئله محیط‌زیست نیز در آن دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر توجه جدی به موضوع محیط‌زیست انجام نشود در حال حاضر و آینده با مخاطرات فراوانی مواجه خواهیم شد.

ابتکار توضیح داد: نباید به مسئله محیط زیست به عنوان یک بخش نگریسته شود، چراکه این مسئله فرابخشی است و باید همکاری هر سه قوا در آن وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه