English

معاون میراث فرهنگی خبر داد

۴۰ موزه خصوصی در سال ۹۵ راه‌اندازی شد/ مرمت ۹۰۰ اثر تاریخی با مشارکت مردم در سال جاری

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال 900 اثر تاریخی با همکاری و مشارکت مردم مرمّت می‌‍‌‌شود.

40 موزه خصوصی در سال 95 راه‌اندازی شد/  مرمت 900 اثر تاریخی با مشارکت مردم در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسن طالبیان با بیان اینکه مرمت آثار تاریخی صرفاً در حوزه اختیارات یک نهاد مشخص نیست اظهار داشت: سیاست دولت در مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی، جذب مشارکت مردم و جامعه است؛ از این نظر می‌توان گفت که نقش سازمان میراث فرهنگی در این مهّم صرفاً نقشی نظارتی با هدف افزایش مشارکت مردم بوده است.

وی افزود: با هدف تحقق رویکرد مشارکتی در مرمت بناهای تاریخی همکاری خوبی میان سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گرفته و در راستای این سیاست، سال گذشته 600 پروژه با مشارکت مردم و مالکان خصوصی مرمّت شد که امید است امسال این تعداد به 900 بنای تاریخی که در حوزه ثبت ملی ورود پیدا کرده‌اند، برسد. 

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ورود بسیاری از دستگاه‌ها در حوزه مرمت آثار تاریخی تصریح کرد: در اصفهان بیش از 500 پروژه توسط شهرداری مرمت شده که نشان دهنده رویکرد متفاوت در حوزه حفاظت از آثار تاریخی است، چرا که حوزه حفاظت و مرمت فقط مربوط به یک دستگاه نیست و نیازمند جلب مشارکت و همکاری مردم و مسئولان با یکدیگر است.

طالبیان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ آثار تاریخی گفت: در مسیر حفظ آثار و ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی باید جامعه را به مشارکت بطلبیم، ضمن اینکه از حضور بخش خصوصی در این حوزه باید استقبال کرد و زمینه مرمت برخی آثار تاریخی و تبدیل آن به مراکز خدمات بین راهی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 40 موزه خصوصی راه اندازی شده است، افزود: به طور کلی امسال  نسبت به سال گذشته تفاوتی به وجود آمده، اینکه قبلا در موزه ها هر کاری صورت می پذیرفت، اما امسال سعی شده نمایشگاه های نوروزی و جشنواره های فرهنگی  را به شکل جذاب برگزار کنند که مزیت این برنامه ها افزایش بیش از 50درصدی مخاطبان بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی