English

برقراری٢٠هزارتماس مردمی باسامانه ۱۹۰/شکایت ازسکونتگاه هادرصدر

از اول اسفند 1395 و آغاز برنامه سلامت نوروزی تا تاریخ 5 فروردین ۱۳۹۶، بیش از20هزار تماس تلفنی با سامانه بهداشت ١٩٠ برقرار شده است.

برقراری٢٠هزارتماس مردمی باسامانه ۱۹۰/شکایت ازسکونتگاه هادرصدر

به گزارش خبرگزاری موج، محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت 190 شده و بیش از 13314 تماس به مبادی ذیربط و سازمان های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.

وی افزود : تا کنون به 77 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 17 درصد به سازمان های برون بخشی ارجاع داده شده است.

آقازاده افزود: از مجموع شکایات مختومه شده، 24 درصد با نتیجه ی رفع نقص، 15 درصد با نتیجه ی معرفی متخلفین به مراجع قضایی، 25 درصد با صدور اخطار کتبی و 5 درصد منجر به معدوم سازی 3696 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.

رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد 14 درصد، شهید بهشتی 12 درصد، ایران 11 درصد و شیراز و اصفهان 9 درصد بوده است.

شکایت از اماکن مسکونی در صدر شکایت از اصناف

وی اظهار داشت: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب اماکن مسکونی 12 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 10 درصد، نانوایی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 9 درصد بوده واز نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 76 درصد مرد و 24 درصد زن بوده اند.

آقازاده گفت:بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب ، انجام فعالیت غیر مجاز(مانند: تهیه و بسته بندی مواد غذایی، تاتو و ... ) ، استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دست ها، عدم رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.

رئیس سامانه بهداشت 190 در پایان گفت: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به صورت تلفنی از تماس گریندگان با سامانه بهداشت 190 بدست آمد، مشخص شد 97 درصد تماس گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و 3 درصد ناراضی بودند که شکایات آنان جهت رسیدگی مجدد به دانشگاههای ذیربط ارجاع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه