English

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

دسترسی مردم به اطلاعات موسسات پزشکی در ایام نوروز با سامانه "درمان‌یاب"

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 950 بیمارستان دولتی، عمومی و خصوصی کشور و به ویژه بخش های اورژانس، دیالیز و بخش ویژه آنها با تمام ظرفیت در خدمت مردم و مسافران نوروزی هستند.

دسترسی مردم به اطلاعات موسسات پزشکی در ایام نوروز با سامانه "درمان‌یاب"

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محمد آقاجانی امروز پس از بازدید از EOC(ستاد هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت)، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی یا 115 با استعداد 2200 پایگاه اورژانس، 4600 آمبولانس و بیش از 18 هزار نیروی فوریت های پزشکی در کشور در ایام تعطیلات عید نوروز، به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به انجام بیش از 25 هزار ماموریت اورژانس در سه روز اول طرح امداد نوروزی، افزود: 30 پایگاه اورژانس هوایی در کشور در آمادگی کامل قرار دارند و در این سه روز، 22 ماموریت توسط اورژانس هوایی در کشور انجام شده است.

آقاجانی با بیان اینکه در هر شب از تعطیلات نوروز، 800 متخصص مقیم در بیمارستان‌های کشور حضور دارند، گفت: از دانشگاه های علوم پزشکی خواسته ایم تا دسترسی مردم به خدمات اورژانسی دندانپزشکی در شهرهای بیشتر از 50 هزار نفر را در این ایام، فراهم کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین گفت: برای دسترسی بهتر مردم به اطلاعات مراکز درمانی در سال گذشته، سامانه‌ای راه‌اندازی و در طول سال جاری نیز این سامانه تکمیل شد و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس darmanyab.behdasht.gov.ir از امکانات این سامانه از طریق وب یا نرم افزار تلفن همراه، بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: در سامانه درمان‌یاب، اطلاعات 21 هزار موسسه پزشکی در 30 نوع شامل بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، درمانگاه ها و مراکز تصویربرداری وجود دارد که اطلاعات هر یک از موسسات شامل آدرس، شماره تلفن، نوع فعالیت و بخش ها و نوبت کاری آنها درج شده است و مردم در هر نقطه از کشور با مراجعه به این سامانه می توانند نزدیک ترین موسسه پزشکی به محل سکونت خود را انتخاب و به آن مراجعه کنند.

آقاجانی به راه‌اندازی سامانه تلفنی پاسخگوی 190 توسط وزارت بهداشت اشاره و اظهار کرد: مردم در صورتی که در حوزه سلامت، مشکلات، پیشنهادات و یا شکایاتی داشته باشند، می‌توانند با شماره گیری 190 بدون پیش شماره، تماس بگیرند و مشکلات مربوط به اورژانس 115، تشخیص های پزشکی، مسائل بهداشت محیط و دارو را مطرح کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امیدواریم که تمهیدات اندیشیده شده توسط وزارت بهداشت باعث شود که مردم به راحتی به خدمات حوزه سلامت دسترسی داشته باشند و آرزوی ایام نوروزی کم خطر و کم حادثه ای را برای مردم دارم.

برنامه وزارت بهداشت برای دسترسی مردم به خدمات دندان‌پزشکی در نوروز

آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وزارت بهداشت برای دسترسی مردم به خدمات اورژانس دندانپزشکی، برنامه ویژه ای دارد و بنا است در ایام تعطیلات نوروز، در شهرهای بیشتر از 50 هزار نفر، حداقل یک مرکز دندانپزشکی خصوصی یا دولتی، فعال باشند البته در سال 96 در بخش های اورژانس بیمارستانی، بخش اورژانس دندانپزشکی هم راه اندازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت اتاق‌های عمل بیمارستان‌های کشور در ایام نوروز، فعال هستند، ادامه داد: قطعا در صورتی که اعمال جراحی اورژانسی پیش بیاید، اتاق های عمل آماده هستند. البته حجم اعمال الکتیو(غیر اورژانسی) در ایام نوروز، کاهش می‌یابد، اما جراحی‌های اورژانس به طور کامل انجام خواهد شد.

آقاجانی پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح را مهمتر از درمان عنوان کرد و از مردم خواست تا در زمان رانندگی، مقررات و قوانین رانندگی را به طور کامل رعایت کنند و از رانندگی با حالت خواب آلودگی و خستگی، اجتناب کنند.

بنابر اعلام وبدا، وی در پایان یادآور شد: بیمارانی که بیماری‌های مزمن مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، حتما داروها و نسخه های پزشکی را در طول سفر به همراه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی