English

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران:

ناخالص‌فروشی از مصادیق کم‌فروشی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم در ارتباط با کالاهای وزنی، ناخالص فروشی است، مطرح کرد: این ناخالص‌فروشی از مصادیق کم‌فروشی است که باید پیگیری شود.

ناخالص‌فروشی از مصادیق کم‌فروشی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد محمدی در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به موضوع ناخالص‌فروشی گفت: یکی از دغدغه‌های مردم در ارتباط با کالاهای وزنی ناخالص فروشی است. برای مثال کارتن موز وزنی دارد که در کشور مبدا وزن آن کسر می شود و مردم پول کارتن نمی‌دهند و فقط پول موز می‌دهند، ولی در میدان تره بار وزن کارتن کم نمی شود، در حالی که قانون می گوید فروش باید خالص باشد. در شیرینی‌فروشی هم در و کارتن شیرینی را وزن می‌کنند، مردم پول شیرینی می‌دهند مردم دغدغه دارند که چرا به جای شیرینی باید پول کارتن دهیم، البته در مصوبه ای قیمتی برای جعبه ها مقرر شده که به میزان فلان کیلو شیرینی فلان مقدار جعبه مجاز است، ولی همین هم باید اصلاح شود.

وی افزود: در این باره مصوباتی از مراجع مربوطه داشته‌ایم. این ناخالص فروشی از مصادیق کم فروشی است، حتما باید این موضوع پیگیری شود. فرهنگ کشورهای دیگر خالص فروشی است. پیشتر هم در کشور ما رعایت می شد، این موضوع باید اصلاح شود.

محمدی در ادامه تصریح کرد: موضوع دیگر درج قیمت بر کالاست. مردم انتظار دارند قیمتی که درج می‌شود قیمت واقعی باشد. مردم می گویند قیمت یک دستمال کاغذی دو هزار تومان نوشته شده که از ٩٠٠ تومان تا ٢٠٠٠ تومان فروخته می شود. بر اساس مقررات برای هر تولیدکننده و واردکننده و عمده و خرده فروش ضریب سود مشخص است. وقتی درج قیمت غیرواقعی شد سود از جیب خریدار می رود. همه نه ولی خیلی از کالا ها قیمت های واقعی ندارند. این گستره به سایر کالاها در حال سرایت است. انتظار داریم همه دست اندرکاران از جمله فعالان اقتصادی و واحدهای صنفی قیمتی که مقرر شده را رعایت کنند.

وی در باره برخورد با قاچاق در جنوب شهر گفت: در طرح های ملی مسئولیت با ستاد مبارزه با قاچاق و در طرح های استانی با سازمان تعزیرات است که در منطقه ناصرخسرو و مولوی انجام شده است. اکنون در کوچه مروی هم ماموریت های روزانه همچنان در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه