English

پلیس فتا هشدار داد

خرید تنها از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیک

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: شهروندان هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به معتبر بودن سایت فروشگاهی اطمینان حاصل کنند.

خرید تنها از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیک

به گزارش خبرگزاری موج، سرگرد مهدی شکیب به نماد اعتماد الکترونیک اشاره کرد و افزود: مرکز توسعه و تجارت الکترونیک با ارائه نماد اعتماد الکترونیک(E-namad) و نظارت بر سایت‌های فروشگاهی که دارای فعالیت مجاز هستند، توانسته است تا حدودی زمینه ساز کاهش وقوع جرائم مالی در فضای مجازی شود.

وی تأکید کرد: هموطنان دقت داشته باشند خرید از فروشگاه‌های دارای نماد، ضریب اطمینان بیشتری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا افزود: خرید آنلاین (برخط) کالا و خدمات از با ارزش‌ترین خدماتی است که در بستر اینترنت و فضای مجازی ارائه می‌شود، خریدهای آنلاین علاوه بر مزیت‌های زیادی که دارد متأسفانه دارای معایبی نیزهست.

سرگرد شکیب ادامه داد: افراد سودجو با سوء استفاده از حسن اعتماد یا کم دقتی خریداران و مشتریان، اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کنند که در صورت رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیسی می‌توان از یک خرید موفق در ایام عید نوروز لذت برد؛ براین اساس هموطنان باید نسبت به خریدهای اینترنتی و اعتمادهای مجازی دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از شگردهای مجرمانه در این زمینه، افزود: یکی از شگردهایی که در این ایام افزایش پیدا کرده است، خرید و فروش اجناس دست دوم است که افراد سودجو با استفاده از تبلیغات جذاب و اغواکننده سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی را ترغیب به خرید کالا کنند.

سرگرد شکیب ادامه داد: افراد سودجو در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده‌اند و با سود بردن از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی از هموطنان خواست، موارد مجرمانه و مشکوک را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ثبت کنند تا پلیس فتا بتوانند از وقوع جرائم سایبری جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه