English

هنرمندان برای بهار مشغول کارند

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از فعالیت بیش از 750 هنرمند عرصه هنرهای تجسمی در سالانه «بهارستان» خبر داد.

هنرمندان برای بهار مشغول کارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی - دبیر دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» - هدف از برگزاری این رویداد هنری را همگامی هنرمندان با مردم در ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری در ایام عید نوروز دانست و گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای اهداف و فعالیت‌های خود در زمینه هنرهای شهری در این سالانه از تمام هنرمندان رشته‌های هنری، بویژه هنرمندان تجسمی دعوت شده تا با ارائه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و پیشنهادی خود در این رویداد هنری مشارکت کنند.

او ادامه داد: رویکرد این رویداد هنری ایجاد فرصت و فضای مناسب به‌ منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به هنرمندان فعال در این رویداد، گفت: این روزها بیش از 750 هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز، گرافیست و هنرهای محیطی آثار خود را برای ارائه در ایام نوروز در سطح شهر تهران در حال آماده کردن دارند.

او ادامه داد: در بخش نقاشی دیواری رویداد «بهارستان» 220 هنرمند در سه بخش «سالانه بهارستان»، «تهران شهر نقاشی» و «رویش» که ویژه دانشجویان هنر است در 22 منطقه شهر تهران مشغول خلق آثار خود هستند. در بخش آثار حجمی و هنرهای محیطی نیز 185 هنرمند حضور دارند که از 150 هنرمند در بخش اصلی سالانه و 35 هنرمند در رویداد «درختستان» که با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز برگزار می‌شود، درختان خشکیده خیابان ولیعصر را به اثر هنری تبدیل می‌کنند. بخش تخم مرغ‌های نوروزی نیز با حضور 350 هنرمند در هفت بوستان و فضای شهری مانند خانه هنرمندان، میدان آزادی، پارک دانشجو و... برگزار می‌شود که 400 تخم مرغ رنگی برای جانمایی در سطح شهر تهران آماده خواهد شد.

موسوی در پایان گفت: در بخش گرافیک نیز آثار متعددی در کارگاه‌های آموزشی که با حضور اساتید گرافیک و طی کمپین‌های مختلف در سازمان زیباسازی برگزار شد، آماده شده است که در ایام نوروز در 400 سازه شهری اکران می‌شود.

دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با نوروز سال 1396 در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی