English

سرپرست اداره کل مطالعات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری:

۱۰ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری سال آینده وارد بورس می‌شوند

سرپرست اداره کل مطالعات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سال آینده 10 شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری وارد بورس می شوند.

10 شرکت صندوق بازنشستگی کشوری سال آینده وارد بورس می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مسعود حسین زاده وجدانی اظهار داشت: زمینه لازم برای ورود 10 شرکت و بنگاه اقتصادی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری برای ورود به تالار بورس اوراق بهادار انجام شده و این شرکت ها در سال 96 وارد بورس می شوند. 

وجدانی با بیان اینکه امسال نیز 10 شرکت صندوق بازنشستگی کشوری به بورس راه یافتند، گفت: شش شرکت زیرمجموعه پگاه شامل آذربایجان غربی، خراسان، اصفهان، فارس، گلستان و گلپایگان و چهار شرکت پتروشیمی جم، امیرکبیر، اصفهان و خراسان در سال 95 وارد بورس شدند. 

وی ادامه داد: الزاماتی به عنوان پیش نیاز ورود شرکت ها به بورس وجود دارد که تلاش می شود آمادگی لازم در شرکت ها برای رعایت این الزامات ایجاد شود. 

وجدانی یکی از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری را نظارت بر ابعاد حقوقی قراردادهای کلان شرکت های وابسته عنوان کرد و افزود: تلاش صندوق نظارت و ارائه مشاوره لازم در خصوص انعقاد قراردادها مطابق با الزامات آیین نامه معاملات بخشنامه شده اخیر است که توسط شرکت های وابسته به صندوق انجام می شود. رویکرد ما نظارت بدون دخالت اجرایی در این امور است. 

وی تاکید کرد: ابعاد این نظارت ها در حوزه هایی چون برنامه های اجرایی شرکت ها، هزینه های سرمایه ای، ورود به سرمایه گذاری های جدید یا خروج از آن، ساختار نیروی انسانی با رویکرد تخصصی، فنی و یادگیری فنون روز و استانداردسازی شیوه های مدیریت و کنترل کیفیت است. 

وجدانی شفافیت و بروزرسانی اطلاعات با اهمیت شرکت ها را از جمله اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه ساماندهی و شفاف سازی بنگاه های اقتصادی عنوان و بیان کرد: این اقدام شامل شیوه های برنامه ریزی و بودجه، نحوه کنترل و مقایسه عملکرد با بودجه شرکت ها و برخوردهایی که برای تعدیلات ضروری است را شامل می شود. 

وجدانی یادآور شد: این اقدامات سبب می شود تا از رخدادهایی که بارمالی برای شرکت ها دارد جلوگیری شود. همچنین آمار و اطلاعات می تواند برای توسعه عملکرد شرکت ها، ارتقا بهره وری و بهبود ساختار شرکت ها نیز استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه