English

ولایتی در جمع روسای واحدهای دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد نه دولتی و نه خصوصی است

رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به نقش این دانشگاه در پیش برد اهداف علمی کشور گفت: دانشگاه آزاد امانتی از سوی نظام در دستان ماست.

دانشگاه آزاد نه دولتی و نه خصوصی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد در جلسه معارفه روسای واحدهای استانی دانشگاه آزاد که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد ضمن خوش آمد گویی به رئیس دانشگاه و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اظهار داشت: خدمت مهم فرهنگی و علمی که از سوی مقام معظم رهبری به عهده بنده گذاشته شده را خدمت مقدس و مهمی می‌دانم.

وی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ظرفیت‌های فوق‌العاده فراوانی دارد که بخشی از آن به فعلیت درآمده و انتظار داریم که بخش دیگری از آن به فعلیت درآید.

 رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تأسیس دانشگاه آزاد، یادآور شد: آقای دکتر جاسبی و میرزاده نیز زحمات مهمی برای این دانشگاه کشیده‌اند و البته روسای واحدهای دانشگاه نیز تلاش‌های زیادی را در این خصوص انجام داده‌اند.

ولایتی با اشاره به سابقه 42 ساله در حوزه تعلیم و تعلم کار تأسیس دانشگاه را کار مشکلی دانست و یادآور شد: دانشگاه آزاد با اذن امام راحل تأسیس شد و دیدگاه‌های رهبری درباره اهداف این دانشگاه حکایت از اهمیت فوق العاده آن دارد.

وی با تأکید مجدد براین نکته که دانشگاه آزاد نه دولتی و نه خصوصی است، تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به مردم و در خدمت نظام است که اگر نبود نیازهای آموزشی و علمی کشور توسط این دانشگاه به این شکل پاسخ داده نمی شد.

 رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به توجه مردم ایران به حوزه علم و آموزش تأکید کرد: در کمتر کشوری حرص و ولع برای آموختن به این شکل که در ایران است دیده می‌شود به طوری که می‌بینیم مردم از هزینه‌های معاش خود می‌زنند تا شهریه‌های دانشگاه را پرداخت کنند و دانشگاه آزاد با ظرفیت‌های فراوان خود می‌تواند پاسخگوی نیز علمی کشور و پیشرفت و فناوری مورد نیاز باشد.

ولایتی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 1404 و پایان چشم انداز 20 ساله کشور با استفاده از ظرفیت این دانشگاه انتظار و دیدگاه رهبری در حوزه علم و فناوری برآورده شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد امانتی از سوی نظام است که اکنون در دست ما قرار گرفته است، افزود: امکانات و تحصیلات عالیه دانشگاه آزاد نقش مهمی در تبدیل علم به عمل دارد و البته باید کار علمی را به شکل هدفمند انجام داد.

 رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد در پایان گفت: بسیار امیدواریم با همت مدیران ساعی و پرتوان دانشگاه آزاد اهداف رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در این حوزه محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی