English

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست، گفت: سازمان مدیریت بحران و انجمن‌های مرتبط باید از حادثه پلاسکو درس بگیرند و قبل از وقوع حادثه به هشدارهای زودرس توجه کنند تا آسیب‌ها به حداقل رسد.

ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از روان شناسان و مشاوران حادثه پلاسکو، گفت:ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست و سوانح طبیعی و غیرطبیعی ملت ما را در معرض تهدید قرار داده است.

وی افزود: ایران در آسیا نیز جزو ۴ کشور بلاخیز پس از هند، پاکستان و بنگلادش است.

محسنی‌بندپی، همچنین با بیان آنکه عده‌ای در حوادث جان خود را از دست می‌دهند و عده‌ای در سوگ از دست دادن عزیزان‌شان دچار آسیب‌های روانی و اجتماعی می‌شوند؛‌ گفت: بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و علمی می‌تواند کمک کننده باشد تا بتوانیم مداخلات به هنگام داشته باشیم‌.

وی در ادامه ضمن اشاره به حادثه بم گفت: پس از حادثه بم هنوز هم کودکان، زنان و سالمندان دچار بحران‌های روحی، روانی و رفتاری هستند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به راه‌اندازی طرح "محب" پس از حادثه بم در بهزیستی اشاره کرد و گفت: پس از حادثه بم، بهزیستی طرحی به نام محب در جهت حمایت‌های اجتماعی و روحی در بلایا را در دستور کار خود قرار داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بهزیستی در طرح‌هایی چون "محب" که در راستای حمایت‌های روانی _ اجتماعی در بلایاست، همواره بر نقش سیاست‌گذاری خود تاکید دارد، زیرا تا زمانی که NGOهایی عاشقانه صرفا به دلیل احساس مسئولیت با تخصص و علم مربوطه، حضور دارند، قطعا سازمانی چون بهزیستی باید بیشتر سیاست‌گذاری کرده و در امور اجرایی دخالت کمتری داشته باشد.

محسنی‌بندپی در ادامه تاکید کرد: توانمندسازی آسیب دیدگان به ویژه زنان، سالمندان و کودکان در حوادث بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که بیشتر پیشگیری کنیم و هشدارهای زودرس برای کنترل آسیب‌های شدید در بحران‌ها جای خود را باز کند تا آسیب‌ها به حداقل رسند و سازمان مدیریت بحران نیز باید از این تجربه و دانش روز استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه