English

مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی خونگیری در پایتخت طی ۱۱ ماه گذشته

مدیرکل انتقال خون استان تهران از افزایش 10 درصدی خونگیری طی 11 ماه گذشته در تهران خبر داد.

افزایش 10 درصدی خونگیری در پایتخت طی 11 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی طباطبایی در نشستی خبری که در حاشیه مراسم افتتاح مرکز ساختمان جدید مرکز فراورده انتقال خون استان تهران برگزار شد، گفت: در بحث بازسازی بخش فراورده انتقال خون استان تهران حدود 600 میلیون تومان هزینه شد که این هزینه از محل اعتبارات استانی و ستادی تامین شد. تغییرات اساسی در این مرکز انجام گرفت و 150 متر به فضای قبلی اضافه شد که اقدام مناسبی بود.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه یکی از الزامات ما در بخش فراورده، وجود دمای مناسب است، سیستم برودتی استانداردی را در این بخش تعبیه کردیم. بنابراین این اقدامات محیط مناسبی را برای تهیه با کیفیت‌ترین فراورده خونی فراهم می‌کند. به طوریکه پیش از این آمادگی استقبال از حدود 800 واحد خون را داشتیم، اما اکنون روزانه آمادگی دریافت 1500 واحد خون را داریم.

طباطبایی با بیان اینکه در نظر داریم تا میزان خونگیری مرکز وصال را از 300 واحد به 500 واحد در روز افزایش دهیم، گفت: همچنین باید ظرفیت مراکز جامعه را بسنجیم؛ چرا که انتظار ما این است که مراکز جامعی که قرار است به انتقال خون استان تهران واگذار شوند ظرفیت بالایی را ایجاد کنند.

وی از افزایش 10 درصدی خونگیری در انتقال خون استان تهران طی 11 ماه گذشته خبر داد و گفت: همچنین شاهد افزایش 2 درصدی اهدا کنندگان مستمر بوده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه