English

معاون فرهنگی وزیر علوم مطرح کرد:

عرصه فرهنگ با رویکردهای مکانیکی قابل مدیریت نیست

معاون فرهنگی وزیر علوم تاکید کرد: عرصه فرهنگ با رویکردهای مکانیکی قابل مدیریت نیست و باید با فهم درست و کارشناسی نسبت به اقتضائات جامعه مسیر خود را تعیین کنیم.

عرصه فرهنگ با رویکردهای مکانیکی قابل مدیریت نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با بیان این مطلب اظهار کرد: سند دانشگاه اسلامی سند خوب و ارزشمندی است ولی هنوز دغدغه افراد نیست و خیلی از افرادی که اظهار دغدغه مندی می کنند حتی یک بار هم این سند را نخوانده اند.

وی ادامه داد: از نگاه این سند، دانشگاه اسلامی یک نهاد فرهنگی کارآمد و نافع برای جامعه است که سه خروجی تئوری علم نافع،تربیت نیروهای پر توان و ساختار مدیریتی کار آمد را از دانشگاه می خواهد.

دکتر هاشمی افزود: در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها تایید شده است که بخش مهمی از این سند در حال حاضر اجرا می شود و رویکرد سند بیشتر تاکیدی است و بخشی از سند هم رویکرد تکمیلی دارد.

معاون فرهنگی وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاه بخشی از جامعه است و یکی از خرده نظام های اجتماعی است و اگر ناهماهنگی در رویکردها باشد عوارض غیر ضروری ایجاد می شود و باید تعاملاتی وجود داشته باشد که این تعاملات در پرتو استقلال دانشگاه ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استقلال دانشگاه ها امتیاز ویژه ای محسوب نمی شود و تنها برای این است که دانشگاه به عنوان یک نهاد مستقل پیش برود چرا که اگر این استقلال نباشد دانشگاه نمی تواند موثر باشد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه تکثر دیدگاه ها امر ناپسندی نیست گفت: این تکثر اجتناب ناپذیر است اما امری است که باید در نسیر وحدت و هدف هماهنگ باشد.

وی بیان کرد:عرصه فرهنگ جامعه عرصه سیاسی نیست و با رویکردهای مکانیکی قابل مدیریت و اجرا نیست بنابراین باید با فهم درست و کارشناسی نسبت به اقتضائات جامعه مسیر خود را تعیین کنیم.

هاشمی تاکید کرد: عرصه فرهنگ اگر قرار باشد با روش نادرست مورد فعالیت قرار گیرد عوارض خود را ایجاد می کندو نمی توان با روش های مدیریت کلیشه ای و مکانیکی ان را مدیریت کرد.
معاون فرهنگی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: عوامل موثر در فرهنگ متکثر و متعدد هستند البته مدیریت فرهنگی نیز موثر است و نمی توان فرهنگ را به حال خود سپرد و فلسفه وجودی ما این است که مدیریت فرهنگی رویکردهایی دارد که می تواند به اعتلا و انسجام فرهنگی کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه