English

تفاهم نامه مهارت آموزی بازنشستگان کشوری منعقد شد

تفاهم نامه مهارت آموزی بازنشستگان کشوری بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد شد.

تفاهم نامه مهارت آموزی بازنشستگان کشوری منعقد شد

به گزارش خبرگزاری موج، به منظور ایجاد، گسترش و تقویت زمینه همکاری های مشترک و اجرای بندهای تکلیفی صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اسناد بالادستی و تحقق برنامه های مرتبط با سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از جمله سیاست اقتصاد مقاومتی این تفاهم نامه منعقد شد.

این تفاهم نامه با هدف پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان کشوری، آموزش تخصصی و مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت های بازنشستگان متخصص به عنوان مربی آموزشگاه های فنی حرفه ای، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاری برخی از فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای به کانون های بازنشستگی، بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای منعقد شد.

محمود اسلامیان در مراسم تبادل تفاهم نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور گفت: طبق این تفاهم نامه، صندوق بازنشستگی کشوری برای مهارت آموزی، انتقال و ارتقا مهارت منابع انسانی بازنشستگان کشوری و فرزندان آنان برنامه های مدون ارائه کرده است.

وی ادامه داد: بازنشستگان در سراسر کشور از سال آینده می توانند با مراجعه به مدیریت استانی صندوق های بازنشستگی کشوری در سراسر کشور آموزش خود و خانواده شان ثبت نام کنند.

اسلامیان بیان داشت: بازنشستگان کشوری گنجینه های ملی هستند که در این طرح در بازه زمانی یکساله آموزش دیده و کارت مهارت دریافت می کنند تا در مقام یک مربی در بخش خصوصی به ایفای نقش بپردازند.

وی تاکید کرد: آموزش منجر به ایحاد انگیزه، روحیه خود باوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می شود چراکه آموختن سن و مسولیت نمی شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان منجر به شادی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بازنشستگان برای یادگیری ترویج می دهد.

اسلامیان بر ضرورت بهره مندی از تجربیات بازنشستگان در راستای توسعه آموزش و مهارت افزایی تاکید و تصریح کرد: صندوق های بازنشستگی استانی که در اجرای این طرح آموزشی پیشتاز باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت و از بازنشستگان خلاق نیز تقدیر به عمل می آید.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این مراسم گفت: تبادل تفاهم نامه آموزشی بازنشستگان کشوری برای بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه بازنشستگان و خانواده هایشان است تا با حرفه آموزی از سوی سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور، از توان ارزشمند آنان در رشد و پیشرفت جامعه استفاده شود.

محمدامین سازگارنژاد با بیان اینکه آموزش منجر به بهره وری و هم افزایی می شود، افزود:  همکاری های آموزشی در مسیر توانمندسازی ملی، تحقق اقتصاد مقاومتی را ممکن می کند و موجب تبدیل ظرفیت ها به ثروت می شود.

وی، مهارت آموزی را بهترین مسیر برای اشتغال، رشد و بهره وری، افزایش سرانه تولید ناخالص ملی عنوان کرد و ادامه داد: آموزش های مهارتی یک اولویت در تربیت نیروی انسانی متخصص و راهکاری مؤثر در پاسخ به نیازهای اشتغال و بازار کار است که رشد اقتصادی و اعتماد ملی را به دنبال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه