English

«امنیت پایدار»، شعار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در نوروز ۹۶

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی شعار نوروز 96 این یگان را «حفاظت دانش‌محور، مشارکت اجتماعی و امنیت پایدار» دانست و تاکید کرد: باید متعهدانه این شعار را اجرایی کنیم.

«امنیت پایدار»، شعار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در نوروز 96

به گزارش خبرگزاری موج، سردار امیر رحمت‌اللهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری، در مراسم اختتامیه کارگاه تخصصی «آموزش ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای حفاظت از میراث‌فرهنگی» که چهارشنبه (۱۱ اسفند) در دانشکده علوم‌وفنون دانشگاه علوم‌انتظامی امین برگزار شد، گفت: یک رابطه معنادار بین حفاظت و امنیت وجود دارد و می‌توان گفت در بسیاری از مواقع، حفاظت مقدم بر امنیت است.

او ادامه داد: ادبیاتی که ما تلاش می‌کنیم از آن استفاده کنیم، مصداق حفاظت اطمینان‌بخش و امنیت پایدار است و شعاری که ما برای نوروز امسال در نظر گرفته‌ایم «حفاظت دانش‌محور، مشارکت اجتماعی و امنیت پایدار» است، که باید متعهدانه این شعار را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: وظایف حفاظتی مأموران یگان حفاظت در حوزه جغرافیایی از مؤلفه‌های بسیار پیچیده‌ای است که در امنیت اجتماعی اثر می‌پذیرد، چون حفاظت اطمینان‌بخش از تمام اموال منقول و غیرمنقول تابعی است از امنیت اجتماعی، و اگر ما وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم می‌توانیم نقش مؤثری در تحقق امنیت اجتماعی داشته باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی در ادامه اماکن، بناها، محوطه‌ها، سایت‌های تاریخی و اموال منقول و غیرمنقول سازمان میراث‌فرهنگی را بخش جدایی‌ناپذیر از کشور دانست و بیان کرد: صرف‌نظر از ارزشمندی این آثار، هویت تاریخی این آثار مسئولیت ما را در حفظ این مواریث مضاعف می‌کنند.

او ادامه داد: در سال 95 تلاش کردیم رویکرد علمی، اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم. براساس ماده هشت آیین‌نامه حفاظت از میراث‌فرهنگی که بر آموزش‌های تخصصی دانشجویان دانشگاه پلیس در حوزه حفاظت از میراث‌فرهنگی تأکید دارد، کتاب مدیریت جرائم علیه میراث‌فرهنگی تهیه شده و به‌زودی به‌چاپ می‌رسد. این کتاب منبع بسیار ارزشمندی برای دانشجویان دانشگاه پلیس است تا از موارد مهم در این حوزه مطلع شوند.

پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی

رحمت‌اللهی همچنین به امضای تفاهم‌نامه با دانشکده علوم‌وفنون اشاره کرد و افزود: یکی از بندهای این تفاهم‌نامه در زمینه معرفی عنوان پایان‌نامه‌های دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد است که در این حوزه حدود 16 مورد شمرده شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی تاکید کرد: افرادی که مأموریت‌هایی را به‌صورت چندوجهی در حوزه امنیتی و حفاظتی و اطلاعاتی انجام می‌دهند باید از قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای مشابه با شغلشان برخوردار باشند.

او توضیح داد: در طول سال جاری سه کارگاه آموزشی با عناوین «نقش اسکورت و نظارت بر جابه‌جایی اموال فرهنگی‌تاریخی»، «نقش و جایگاه یگان در توسعه گردشگری» و «کارگاه ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای کارکنان یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی» برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم مأموران یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و با بهره‌گیری از علم و تجربه، در انجام مأموریت‌های خود برای حفاظت اطمینان‌بخش و دستیابی به امنیت پایدار موفق‌تر عمل کنند.

امنیت، مهمترین عامل موثر در گردشگری

محمد افشار، رئیس دانشکده علوم‌وفنون نیز در مراسم اختتامیه کارگاه تخصصی «آموزش ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای حفاظت از میراث‌فرهنگی» با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه هر سازمان و دستگاهی است، گفت: صرف هزینه برای نیروی انسانی به‌منزله سرمایه‌گذاری است و برگزاری کارگاه‌هایی با این کیفیت در ارتقای کیفیت خدمات نیروی انسانی و سازمانی تأثیر بسزایی دارد.

او با بیان این‌که براساس منویات مقام معظم رهبری، گردشگری صنعت مهمی است و رونق گرفتن آن می‌تواند وابستگی کشور را به درآمد نفت در پی داشته باشد، بیان کرد: عوامل مختلفی در توسعه صنعت گردشگری تأثیرگذارند که امنیت از مهم‌ترین این عوامل محسوب می‌شود.

افشار اضافه کرد: با وجود امنیت بالای کشور ما نسب به کشورهای منطقه، تبلیغات منفی علیه ایران در جهان، چهره نامناسبی از کشور ما به جهانیان معرفی کرده است که با رفتار و عملکرد مناسب در برخورد با گردشگران می‌توانیم این چهره مخدوش را از بین ببریم.

رئیس دانشکده علوم‌وفنون با تاکید بر این‌که مأموران یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش بسیار مهمی در تصویرسازی مناسب از کشور برای گردشگران دارند، افزود: امیدوارم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتقای سطح علمی باعث افزایش بهره‌وری در این زمینه شود.

براساس این گزارش؛ 110 نفر از مأموران یگان حفاظت از سراسر کشور در این کارگاه آموزشی که در 7 کلاس تخصصی برگزار شد شرکت کرده بودند. این کلاس‌ها با حضور 7 استاد مجرب در حوزه میراث‌فرهنگی برگزار شد و از بین استادان حاضر در این کارگاه، براساس نظرسنجی صورت‌گرفته، فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به‌عنوان استاد برتر شناخته شد.

همچنین از بین شرکت‌کنندگان در کارگاه تخصصی «آموزش ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای حفاظت از میراث‌فرهنگی»، غفور چگینی از استان مرکزی، رضا پیرحیاتی از استان تهران و علیرضا خوب‌رو از استان اصفهان به‌عنوان نفرات برتر آزمون پایان دوره کارگاه انتخاب شدند و موردتقدیر قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه