English

مدیر اجرایی پایگاه میراث جهانی بم:

۴۰۰ اثر تاریخی در محوطه باستانی شهرستان ریگان شناسایی شد

مدیر اجرایی پایگاه میراث جهانی بم از شناسایی 400 اثر تاریخی در محوطه باستانی شهرستان ریگان در مساحت 300 هکتاری خبر داد.

400 اثر تاریخی در محوطه باستانی شهرستان ریگان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی باقری‌زاده امروز ظهر در حاشیه بازدید علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان از مناطق مناطق سیل‌زده شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج در شرق استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: در پی وقوع سیلاب اخیر، برخی از آثار تاریخی در این منطقه از دل خاک خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود قدمت تاریخی این محوطه به دوران اشکانی و حتی هخامنشیان برسد گفت: 400 اثر تاریخی در محوطه باستانی شهرستان ریگان شناسایی شد.

مدیر اجرایی پایگاه میراث جهانی بم با بیان اینکه پیگیری‌های بسیاری در راستای ثبت ملی این محوطه باستانی صورت گرفته است افزود: حفاظت از منطقه باید تشدید شود.

وی خاطر‌نشان کرد: مساحت 300 هکتاری محوطه باستانی شهرستان ریگان قبرستان مهدیه اولیاء است که در بخشی از این محوطه 400 اثر شناسایی شده است.

باقری‌زاده خواستار نقشه‌برداری کامل این محوطه و همچنین عملیات نجات شد و تصریح کرد: برای شناسایی کامل این محوطه مبلغی بالغ بر 200 میلیون تومان برآورد شده است.

در هفته گذشته بر اثر وقوع سیلاب و شسته‌شدن زمین تعدادی آثار در حدفاصل شهرستان‌های ریگان و فهرج نمایان شد که در حال حاضر کار بررسی قدمت آثار مکشوفه توسط کارشناسان باستان‌‌شناسی در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه