English

۱۱۸ میلیارد تومان سهم خیرین استان تهران در مدرسه‌سازی

در اولین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در سال 1378، تعهدات خیرین بالغ بر 42 میلیارد ریال بود که در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در سال 1395، حجم تعهدات خیرین به 1180 میلیارد ریال رسید.

۱۱۸ میلیارد تومان سهم خیرین استان تهران در مدرسه‌سازی

به گزارش خبرگزاری موج، شهر تهران به لحاظ وجود فضای آموزشی با کمبودهای زیادی مواجه است و این موضوع، خیرین مدرسه ساز را بر آن داشته که با شناسایی مناطق محروم و نیازمند فضای آموزشی، نسبت به ساخت مدرسه در این نقاط اقدام کنند.

اولین دوره مجمع خیرین مدرسه ساز تهران از سال 1378 برگزار شد و از آن سال تاکنون، خیرین مدرسه ساز همواره تعهداتی را پذیرفته‌اند که هر سال نیز بر حجم این تعهدات افزوده می‌شود.

نگاهی به تعهدات خیرین مدرسه ساز در طول سال‌های گذشته بیانگر روند رو به رشد مشارکت خیرین مدرسه ساز استان تهران در ساخت فضاهای آموزشی است؛ به‌طوریکه در اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در سال 1378، این تعهدات بالغ بر 42 میلیارد ریال بود که در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در سال 1395، حجم تعهدات خیرین مدرسه ساز به 1180 میلیارد ریال است.

قرار است کودکان این مرز و بوم سال‌های زیادی را زیر سقف کلاس‌های درس، سواد یاد بگیرند و آینده این سرزمین را بسازند؛ از همین رو، ساختن مدرسه یک امر مقدس و ارزشی است که خیرین مدرسه ساز آن را باور کرده‌اند و حالا در اقصی نقاط کشور، مدارسی بر پا می شود که بر سر در هر کدام از آنها، نام یک «نیکوکار» دیده می شود.

دبستان تخصصی قرآنی حاج محمد تقی کرباسی، یکی از هزاران مدرسه‌ای است که در سال 1383 در یکی از مناطق جنوب غرب تهران بنا شده است. آنطور که مدیر این مدرسه عنوان داشته است، در حال حاضر این مدرسه پسرانه به صورت هیأت امنایی اداره می شود و همواره به عنوان یکی از مدارس نمونه در سطح منطقه شناخته می شود.

حالا قرار است، جشنواره بزرگداشت خیر مدرسه ساز منطقه 19 ، روز دوشنبه نهم اسفند 95 به میزبانی این دبستان برگزار شود.

دهه نکوداشت خیرین مدرسه ساز شهر تهران در روزهای یکم تا دهم اسفند 95 برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه