English

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد

۴۰ بیمارستان توسط خیرین سلامت در حال ساخت است/ «۷۵ درصد از مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت» خارج از اراده وزارت بهداشت

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 40 بیمارستان توسط خیرین در حال احداث است، گفت: باید از ظرفیت سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استفاده کنیم.

40 بیمارستان توسط خیرین سلامت در حال ساخت است/ «75 درصد از مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت» خارج از اراده وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد هادی ایازی در نخستین مجمع ملی سلامت با اشاره به وجود 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت، گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت هم باید از مشارکت مردم بهره گرفت و خوشبختانه 850 خیریه سلامت فعال در کشور وجود دارد و بسیاری از زیرساخت‌های حوزه سلامت در کشور خیرساز است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: داشتن رویکرد سلامت جامعه محور در کشور بسیار مهم است زیرا در این صورت شاهد مشارکت آحاد جامعه در حوزه سلامت خواهیم بود و هر فرد می تواند به ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه کمک کند که در کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های درمانی بسیار موثر است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت بین بخشی در ارتقای سلامت جامعه، یادآور شد: باید از ظرفیت سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت های حوزه سلامت استفاده کنیم چراکه 75 درصد از مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، خارج از اراده وزارت بهداشت است و این سازمان‌ها نقش بسیار مهمی در حوزه سلامت دارند.

ایازی با بیان اینکه 400 دستگاه اجرایی اطلاعات خود را به جشنواره مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت ارسال کرده‌اند، افزود: از این بین 90 اثر از اطلاعات ارسالی دستگاه‌ها به بخش داوری راه یافت و 30 دستگاه، برگزیده شدند.

وی اظهار داشت: در پی این هستیم که مجمع ملی سلامت را هر سال یکبار برگزار کنیم که در آن تمام متولیان سلامت در کشور و استان‌ها حضور و مشارکت دارند و رئیس جمهور به عنوان رئیس این مجمع، سیاست‌های خود را برای سال‌های آینده اعلام می‌کند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: مجمع ملی سلامت برای اولین بار در کشور تشکیل می‌شود و ایران جزو معدود کشورهایی است که این مجمع را تشکیل داده است. در مجمع ملی سلامت سه ضلع دولت و حاکمیت، متخصصان و پزشکان و مردم حضور دارند.

وی یادآور شد: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مقرر شد که مدیران استانی و محلی مورد ارزشیابی قرار گرفته و از برترین آنها تقدیر شود.

ایازی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مسئولان مختلف در کشور، دفاتر سلامت درون دستگاهی خود را تقویت کنند تا با تشکیل کارگروه های زیرمجموعه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مجمع ملی سلامت، بتوانیم مشارکت بین بخشی را افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه