English

موج گزارش می‌دهد؛

پیامک ارسال نشد/ ده ها میلیون تومان در جیب سازمان سنجش

طبق برنامه‌های اعلام شده سازمان سنجش باید برای اطلاع رسانی داوطلبان آزمون دکترای تخصصی پیامک ارسال کند که از این بابت مبلغ 500 تومان از داوطلب دریافت می‌شد طبق پیام های دریافتی از داوطلبان کنکور دکتری سازمان سنجش اطلاع رسانی ای در رابطه با زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون صورت نگرفته است.

پیامک ارسال نشد/ ده ها میلیون تومان در جیب سازمان سنجش

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره آخرین وضعیت آزمون دکتری اظهار داشت: ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ ثبت نام کرده بودند که تعداد ۲۳۰ هزار و ۵۴۶ داوطلب معادل  ۸۸.۶۳ درصد کارت آزمون خود را دریافت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در ۱۳۳ حوزه امتحانی ۵۴ شهرستان برگزار شد و آمار قطعی غایبان و حاضران جلسه آزمون پس از دریافت تمام پاسخنامه ها از حوزه های امتحانی اعلام می شود، گفت: تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز ۱۳۹۶ لازم است با ورود به سایت سازمان سنجش و در جهت بهبود و ارتقا کیفی حوزه های برگزاری آزمون، پرسشنامه نظر سنجی را تکمیل کنند.

توکلی با اشاره به زمان اعلام نتایج اولیه، کارنامه و انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ گفت: کارنامه آزمون دکتری هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته های امتحانی در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ باید به سایت سازمان سنجش و سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مجازین به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته های امتحانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم باید در زمان اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. همچنین مجازین به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته های امتحانی دانشگاه آزاد نیز باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

توکلی تاکید کرد: البته افرادی که هم مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته های امتحانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و و هم مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند می‌توانند به سایت های سازمان سنجش و مرکز سنجش مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل کنند.

حدود 30 هزار نفر کارت ورود به جلسه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 96  را دریافت نکردند  که برابر اعلام تعدادی از متقاضیان آزمون دکتری و مخاطبان کانال خبرگزاری موج، دیروز آزمون دکتری تخصصی در حالی برگزار شد که هنگام ثبت نام در سایت سازمان سنجش مبلغ 5000 ریال بابت اطلاع رسانی از طریق پیامک از متقاضیان ثبت نام دریافت کردند، اما پیامکی به شرکت کنندگان نرسیده است.

براساس بررسی‌های با توجه به اینکه ارسال پیامک اطلاع رسانی برای داوطلبان اختیاری بوده است چنانچه تمامی شرکت کنندگان این خدمت را انتخاب کرده باشند مبلغ 130 میلیون و 55 هزارتومان به حساب سازمان سنجش از سوی داوطلبان واریز شده است، در صورتی که هیچ اطلاع رسانی درباره زمان دریافت کارت و زمان برگزاری آزمون صورت نگرفته است.

با پیگیری های انجام شده توسط خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری موج مقامات سازمان سنجش وعده داد تا ظهر روز یکشنبه این هفته  این موضوع را پیگیری  نتیجه آن را را رسانه‌ای کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه