English

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج

حادثه پلاسکو تلنگری برای تجدید نظرمردم نسبت به ایمنی زندگی شان شد / سازمان آتش نشانی فاقد تشکل کشوری است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این سازمان هیچ تشکلی ندارد گفت:در جهت انتقال تجربیات و اندوخته های حاصل از ماموریت های مختلف آتش نشان ها امید داریم حریق و ایمنی شهری و مدیریت یکپارچه ایمنی شهری بیشتری در کشور داشته باشیم.

حادثه پلاسکو تلنگری برای تجدید نظرمردم نسبت به ایمنی زندگی شان شد / سازمان آتش نشانی فاقد تشکل کشوری است

سعید شریف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره مراسم چهارشنبه آخر سال و اقدامات آتش نشانی در این روز اشاره کرد و گفت: کلیه آتش نشان های استان تهران به صورت آماده باش طی یک برنامه ریزی منظم هستند و کلیه پرسنل آتش نشانی در هر 3 شیفت کاری حاضر می باشند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش نشان به چند دسته تقسیم شدند که گروهی با خودرو و گروه دیگری به صورت پیاده آماد باش و گروه دیگر با موتورسیکلت هستند، توضیح داد: تمام خودروهای آتش نشانی در نواحی پر خطر شهر اسکان پیدا می کنند همچنین آتش نشان هایی که به صور ت داوطلبانه در خدمت سازمان آتش نشانی قرار دارند در چهارشنبه آخر سال فراخوانده شده اند.

شریف زاده با اشاره به اینکه کارهای تبلیغاتی که بعد فرهنگ سازی در جامعه را دارند آغازکردیم افزود:با توجه به اینکه واقعه تلخ پلاسکو پیش آمده مردم بهتر توانسته اند با آتش نشانی همکاری کنند به همین دلیل انیمیشن ها و کلیپ هایی از حوادثی که در سنوات گذشته اتفاق افتاده را از طریق رسانه ملی یک هفته مانده به چهارشنبه آخر سال پخش می کنیم تا کمترین آسیب ها را در آستانه نوروز داشته باشیم.

به گفته وی آموزش هایی در سرای محلات از طریق شهرداری های هر ناحیه به شهروندان می دهیم. همچنین تمامی خودروهای شهرداری، خدمات ایمنی شهرداری تهران 137، تاکسی ها و اتوبوس ها که قبلا مجهز به کپسول آتش نشانی بودند دوباره بازنگری شده اند.

حادثه پلاسکو درس عبرت شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ادامه داد:فرقی که سنوات گذشته با امسال  دارد حادثه پلاسکو است، پلاسکو تلنگری شده که همه مردم نسبت به ایمنی شهری و زندگی شان یک تجدید نظر اساسی کنند و اکثر مردم نسبت به مراسم چهارشنبه آخر سال نگاه جدید تر و با هوشیاری بیشتر پیدا کنند.

شریف زاده خاطر نشان کرد:سنجش و ارزیابی ما از وضعیت تهران این است که هموطنان امسال دیدشان نسبت به آتش بازی و مواد منفجره و آتش زا عوض شده است و حتما امسال چهارشنبه سوری آرامی خواهیم داشت.

البته سازمان آتش نشانی انتظار ندارد که مردم سنت های خودشان را کنار بگذارند  ولی در حدی  انتظار داریم که سنت های بی خطری هم برای خودشان و هم سایرین مردم داشته باشند.

وی تصریح کرد :از همه مردم می خواهیم هر حادثه ای در سطح پایتخت اتفاق می افتد بی درنگ به سامانه125 زنگ زده و ما را در جریان قرار دهند. چرا که در برخی مواقع شهروندان خودشان تلاش می کنند که آتش را خاموش کنند و اگر به نتیجه نرسیدند به سازمان آتش نشانی بگویند و متاسفانه این اقدام زمان را برای گسترش اطفای حریق از ما می گیرد.

 از همه می خواهیم اعضای خانواده  و فرزندان خودشان در چهارشنبه آخر سال کنترل و احساس مسئولیت کنند تا اتفاقی در ورود به سال جدید نداشته باشیم.

سازمان آتش نشانی تشکلی ندارد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی فاقد تشکل کشوری است افزود:متاسفانه سازمان ما  چه در بحث دولتی چه حکومتی و سازمان های مردم نهاد هیچ تشکلی نداریم به همین دلیل امکان برگزاری همایش ها و نشست ها در کشور فراهم نمی شد اما از سال گذشته  گردهمایی و همایش با موضوع همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری گذاشته شده است.

 وی با اشاره به اینکه امسال این همایش به طور جدیدی به کار خود ادامه داده از اهداف ایمنی شهری گفت:دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری فرصتی است که مدیران آتش نشانی سراسر کشور در کنار یکدیگر و در جهت انتقال تجربیات و اندوخته های حاصل از ماموریت های مختلف خود و همچنین برنامه های پیش بینی شده آینده به بحث و تبادل نظر بپردازند.

به گزارش خبرگزاری موج، در حاشیه این همایش نمایشگاه تخصصی در خصوص اقلام تخصصی ایمنی که به کشور وارد می شود و همچنین تولید کنندگان محصولات ایمنی برپا می شود.

شایان ذکر است دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه