English

اتکاء به بخش خصوصی راه برون‌رفت از مشکل بیکاری

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به این‌که ظرفیت عظیمی در کشور مورد بی‌مهری قرار گرفته است، گفت: راه برون‌رفت از مشکل بیکاری، اتکا به بخش خصوصی است، چون دولت توانایی رفع این مشکل را ندارد.

اتکاء به بخش خصوصی راه برون‌رفت از مشکل بیکاری

به گزارش خبرگزاری موج، «حمیدرضا مجردی»، امروز (چهارشنبه چهارم اسفندماه) در مراسم اختتامیه نخستین همایش«اشتغال دانش بنیان» که در مجتمع ایثار سنندج برگزار شد، با اشاره به این‌که ما در سطح کشور مشکل عدم اشتغال و بیکاری داریم، اظهار کرد: هر فرد با اخذ مدرک تحصیلی و حتی تحصیلات آکادمیک برای امرار معاش نیاز به امنیت شغلی و روانی دارد.

وی با اشاره به این‌که ما در بخش اشتغال زیاد موفق نبودیم، افزود: مشکل بیکاری، مشکلی نیست که با یک یا دو ماه حل شود، چون طی سال‌های متمادی ایجاد شده است و برای رفع آن به سال‌ها تلاش و کار نیاز است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با بیان این‌که پتانسیل عظیمی در کشور مورد بی‌مهری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از مشکل بیکاری اتکا به بخش خصوصی است، چون دولت توانایی رفع این مشکل را ندارد.

وی با اشاره به این‌که اگر توجه به بخش خصوصی شود، ثمره خوبی برای بخش اشتغال خواهد داشت، افزود: عدم اشتغال تنها مشکل یک نفر نیست و در آموزه‌های دینی و احادیث بزرگان دینی پدیده‌ای مذموم است.

مجردی ادامه داد: اهمیت معاش و اشتغال در آموزه‌های دینی و آیه‌های قرآن نیز بارها مورد توجه قرار گرفته است که این امر نشان از حساسیت موضوع دارد.

وی خاطرنشان کرد: تک تک مردم، مسئولان و خدمتگزاران دولت وظیفه دارند تا در جهت حمایت از بخش خصوصی تلاش کنند، چون تا زمانی که دولت همه کاره باشد و بخش خصوصی تابع دولت باشد، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به این‌که اقتصاد ما، اقتصاد اسلامی و مجموعی از دو اقتصاد سوسیالیستی و سرمایه‌گذاری است، افزود: اگر مشکلات سیستم اقتصادی برطرف شود، بسیاری از مشکلات به‌ویژه بخش اشتغال رفع خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که بانک‌ها باید در خدمت تولید جامعه باشند، افزود: سیستم بانکی، سیستمی در حمایت توأم با دلسوزی و به بلوغ رسیدن بخش خصوصی نیست، وثیقه‌های آنچنانی، سودهای کلان، مدت زمان بازپرداخت کم از مشکلات عدیده این بخش است.

مجردی یادآور شد: به امید این روز نیستیم که در جامعه هیچ کس بیکار نباشد اما در تلاشیم تا کسانی که توانایی کار را دارند بیکار نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه