English

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

بخش غیردولتی مکمل فعالیت‌های آموزشی دولتی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بخش غیردولتی مکمل فعالیت‌های آموزشی دولتی است و رقیب آن نیست لذا باید تولیدکنندگان مواد آموزشی را به تولید محصولات استاندارد، تشویق و ترغیب کرد.

بخش غیردولتی مکمل فعالیت‌های آموزشی دولتی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در شورای سیاست‌گذاری ساماندهی کتاب‌های آموزشی، اظهار داشت: مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان را موظف به نظارت و ساماندهی کتاب‌های آموزشی کرده است؛ البته مجوز اولیه چاپ کتاب را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کند اما اگر این کتاب‌ها بخواهد وارد مدرسه شود باید ممیزی و استانداردهای لازم را کسب کرده باشند.

وی با بیان اینکه بخش غیردولتی را رقیب خود نمی‌دانیم، گفت: بخش غیردولتی مکمل فعالیت‌های آموزشی دولتی است و رقیب آن نیست لذا باید تولیدکنندگان مواد آموزشی را به تولید محصولات استاندارد، تشویق و ترغیب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، محصولات آموزشی و کمک آموزشی را از چند بُعد حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: این اهمیت شامل پشتیبانی فعالیت‌های آموزشی رسمی، توسعه دانش و تعمیق مفاهیم، دانش‌افزایی معلمان و تجهیز کتابخانه‌های مدارس است.

وی با اعلام حمایت‌های مادی و معنوی سازمان پژوهش از ناشران و مؤلفان، افزود: از تمام کسانی که توان تألیف و تولید محتوای آموزشی و کمک آموزشی دارند به ویژه معلمان باتجربه دعوت می‌کنم با مطالعه شاخص‌های تدوین شده شورای ساماندهی کتاب‌های آموزشی که روی سایت دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی قرار دارد، آثار خود را متناسب و در راستای آن تولید کنند تا از این حمایت‌ها بهرمند شوند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، درج مشخصات کتاب‌های برگزیده آموزشی پشت جلد کتاب‌های درسی، درج مشخصات کتاب و ناشر در کتابنامه رشد، انتشار مشخصات کتاب در سایت ساماندهی کتب آموزشی و اعطای هدایا و جوایز به منتخبین آن را بخشی از جمله حمایت‌های سازمان از کتاب‌های استاندارد برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه