English

معاون شهرداری تهران تاکید کرد

لزوم بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری، در جهت پیشرفت سیستم‌ها

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امورشورای شهرداری تهران با تاکید بر لزوم بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری در جهت پیشرفت سیستم‌های مدیریت شهری گفت: شهرداری تهران تلاش می‌کند در انجام همه امور شهروندان سه اصل تسریع، تسهیل و تکریم را مدنظر قرار دهد.

لزوم بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری، در جهت پیشرفت سیستم‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر امانی در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور و به ویژه در کلانشهرها سیستم‌های یکپارچه شهری وجود نداشته است، افزود: متاسفانه هنوز در کلانشهرها سیستم‌های یکپارچه شهری ایجاد نشده لذا بسیاری از فرآیندها زمان‌بر شده است، در شهرداری تهران تلاش کرده‌ایم این یکپارچه‌سازی را ایجاد کنیم و در اصلاح فرآیندها نیز سه اصل تسریع، تسهیل و تکریم مردم را به طور جد مدنظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر تمامی فرآیندهای حوزه‌های مختلف شهرداری تهران را شناسایی و تلاش کرده‌ایم ضمن اصلاح فرایندها سیستم‌ها را با بهره‌گیری از سیستم‌های نرم‌افزاری راحت‌تر در اختیار شهروندان قرار دهیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در حال حاضر حدود 40 درصد در بهبود فرآیندها در شهرداری تهران موفقیت داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم با یک برنامه زمانبندی 60 درصد باقیمانده را نیز در جهت بهبود سیستم‌ها و اصلاح فرآیندها انجام دهیم.

امانی در بخش دیگری ازصحبت‌های خود به افزایش جمعیت شهرنشینی در دنیا اشاره کرد و افزود: میانگین جمعیت شهرنشینی در جهان 60 درصد است اما این رقم در کشورمان به 73 درصد رسیده است. این در حالی است که در سال 1341 جمعیت روستانشین 73 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌داد. این تغییر هرم شهرنشینی در کشورمان ضرورت توجه به خدمات و فرآیندهای مدیریت شهری را به عنوان ویترین جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش رضایت شهروندان به خوبی نمایان می‌کند. در حقیقت شهرداری‌ها باید خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف و به صورت شبانه‌روزی به حجم زیادی از مردم کشور ارائه کنند. بی‌تردید در چنین شرایطی اصلاح فرآیندها برای تحقق 3 اصل تسریع، تسهیل و تکریم مردم در انجام امور آنها به طور جد مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به غلبه نگاه و رویکرد و وظیفه‌گرایی در شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: امروز هر فردی به انجام وظیفه خود توجه می‌کند و به قبل و بعد وظیفه خود توجهی ندارد در حقیقت به فرآیند توجهی ندارد. این نشان می‌دهد که وظیفه‌گرایی به فرآیندگرایی غلبه کرده است. امری که موجب شده به لایحه‌های بعدی برنامه‌ریزیT ورود نداشته باشیم و در تدوین برنامه های کلان و استراتژی توقف داشته باشیم.

معاون شهردار تهران عدم توجه به قبل و بعد از وظایف توسط افراد در سازمان‌ها را موجب عدم به‌روزآوری دانست و ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تغییرات اساسی سازمان‌ها و دستگاه ها آغاز شده، به طوری که تا به امروز 5 برنامه توسعه در کشور را پشت سر گذاشته‌ایم اما تا چه میزان به اهداف این برنامه‌ها دست پیدا کرده‌ایم، موضوع قابل تاملی است. براساس آمار دیوان محاسبات تنها 40 درصد از اهداف بودجه‌ای کشور در سال گذشته محقق شده، چرا باید در یک برنامه یک ساله که با اعداد و ارقام سروکار دارد، 60 درصد عقب‌ماندگی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امورشورای شهرداری تهران تاکید کرد: قطعا تغییر و بهبود فرآیند در سازمان‌های مختلف زمانی میسر خواهد شد که مراحل فرآیند از جمله ایجاد احساس ضرورت بهبود فرآیند در مجموعه کارکنان و مدیران ایجاد شود و این مهم تبدیل به یک خاص عمومی در سازمان شده باشد. در حقیقت باید فهم و ادبیات مشترکی از جایگاه فعلی سازمان در طیف وظیفه‌گرایی و فرآیندگرایی که در سازمان وجود دارد، ایجاد شود تا مسیر تغییر و بهبود فرآیندها به درستی طی شود.

امانی تاکید کرد: تغییر پایدار، زمانبر و انرژی‌بر خواهد بود و قطعا ایجاد فرهنگ و خواست بهبود مستمر، مستلزم یک عزم عمومی است. در حال حاضر بهبود در فرآیندهای شهرداری را آغاز کرده‌ایم و در مسیر تحقق این مهم بسیاری از پرسنل شهرداری درگیر این موضوع هستند، چراکه معتقدیم اگر با اصلاح فرآیندها سه اصل تسریع، تسهیل و تکریم مردم را در انجام امور آنها محقق کنیم، بی‌تردید افزایش رضایتمندی را محقق کرده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امورشورای شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحقق هوشمندسازی، شفاف‌سازی و کوچک‌سازی نهادها به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بی‌تردید تحقق چابک‌سازی، متناسب‌سازی و منطقی‌ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز با بهبود فرآیندها انجام خواهد شد. باید تلاش کنیم بهبود فرآیندها در شهرداری تهران و همه کلانشهرها نهادینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه