English

سرپرست اداره‌کل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس و مشاوره اولیا خبر داد

تشکیل ۸ کارگروه برای فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان

سرپرست اداره‌کل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا از تشکیل 8 کارگروه برای فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان خبر داد.

تشکیل 8 کارگروه برای فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان

به گزارش خبرگزاری موج، نورعلی عباسپور در پنجمین نشست علمی و تخصصی رؤسای انجمن‌های مناطق نوزده‌گانه آموزش و پرورش شهر تهران که در تالار فرهنگ برگزار شد، مهم‌ترین سرمایه‌گذاری را سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: در جایی که منابع انسانی و جمعیت دانا و فرهیخته فعالیت می‌کنند، مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود.

سرپرست اداره‌کل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا با اشاره به اینکه 3 تا 5 نفر از اعضای انجمن اولیا و مربیان عضو شورای آموزش و پرورش هستند، افزود: از آنجا که انجمن اولیا و مربیان با مسایل تربیتی در سطح گسترده مرتبط است، کار از دشواری خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه آموزش دانش‌آموزان تنها بر عهده مدرسه نیست، تصریح کرد: خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان در نظام آموزشی، نقش بسیار مؤثری دارند.

عباسپور با تأکید بر اینکه در نظام تعلیم و تربیت، نگاه به موضوع مشارکت باید تغییر کند، ادامه داد: انجمن‌های اولیا و مربیان با هم‌افزایی و تعامل می‌توانند در کنار مسئولان مدرسه باشند و مدیران از توانمندی‌های آنها در اداره امور مدرسه استفاده کنند.

سرپرست اداره‌کل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا افزود: بنابراین مدیران مدارس باید یک مهارت و توانایی در جهت مشارکت‌دهی اولیای دانش‌آموزان در امور آموزشی و پرورشی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید درک مشترکی از جایگاه و نقش اولیای مدارس داشته باشیم، بیان کرد: مشارکت زمانی رخ می‌دهد که اولیای دانش‌آموزان احساس تأثیرگذاری در فرایندهای آموزشی و پرورشی در مدرسه را داشته باشند.

عباسپور ادامه داد: باید انتظارات اولیا از فرایند تربیتی مدارس در سطح بالای آموزشی و پرورشی باشد، افزود: نقش اولیای دانش‌آموزان نباید در مراقبت، منحصر شود.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی، انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک رکن دیده شده است و طبق مصوبه شورای عالی امور اداری نهاد ریاست جمهوری، این جایگاه تقویت شده است.

سرپرست اداره‌کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما به‌دنبال مطالبات حقوقی و جایگاه اصلی مشارکت‌دهی اولیا در سطح مدارس هستیم، افزود: با بازنگری در دستورالعمل‌ها به‌دنبال تحقق مطالبات به‌حق اولیای دانش‌آموزان در مدارس هستیم.

وی از تشکیل 8 کارگروه برای فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها از ساماندهی حمل و نقل دانش‌آموزان شروع می‌شود و تا موضوع استفاده از رسانه‌ها ادامه می‌یابد و سعی خواهیم کرد از افراد خبره و اجرایی در این کارگروه‌ها بهره ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه