English

معاون آموزشی وزارت علوم:

وزرای علوم و بهداشت توافقی برای رشته روانشناسی امضا نکرده اند

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: کمیته بررسی رشته روانشناسی به نتیجه ای نرسیده است و وزرای علوم و بهداشت توافقی را در این زمینه امضا نکرده اند.

وزرای علوم و بهداشت توافقی برای رشته روانشناسی امضا نکرده اند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما گفت: نسبت به سال اول پیروزی انقلاب اسلامی در همه ابعاد آموزش عالی رشد فزآینده ای داشته ایم به نحوی که تعداد کل دانشجویان 25 برابر، تعداد دانشجویان دکتری 92 برابر، تعداد اعضای هیات علمی 11 برابر و تعداد مراکز آموزش عالی کشور 12 برابر شده است.

وی افزود: در راستای کیفی سازی آموزش عالی، تعداد رشته های تحصیلی از 4 هزار و 600 رشته در آغاز دولت یازدهم به 3 هزار رشته محل یعنی 38 درصد کاهش یافته است تا وضعیت موجود را کنترل کنیم و متناسب با استانداردهای جهانی حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه برخی از رشته های تحصیلی دانشگاه ها قدمتی بیش از 30 سال دارند و متناسب با شرایط امروز نیستند، عنوان کرد: در همین راستا در گام اول 600 رشته با قدمت بیش از 10 سال شناسایی و در فرآیند بازنگری قرار گرفتند که امروز 85 درصد آنها بازنگری شد.

شریعتی نیاسر، اسلامی سازی، روز آمد سازی، بومی سازی و کارآمدی را چهار اصل مورد توجه در بازنگری برنامه های درسی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: رویکرد وزارت علوم کارآمدی و کاربردی شدن دروس دانشگاهی است که در همین راستا اصلاح برنامه های درسی دانشگاهی با نظر صاحب نظران در حال انجام است.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجویان در دانشگاه ها نیز گفت: اگر پذیرش دانشجویان به دانشگاهها واگذار شود در کیفیت آموزش عالی موثر خواهد بود زیرا دانشگاه ها تمایل دارند بهترین متقاضیان را پذیرش کنند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نزدیک به 6 هزار دانشجو از طریق آیین نامه استعداد های درخشان و بدون آزمون در دانشگاه ها پذیرش شدند که تقویت این برنامه ورود دانشجویان با استعداد را به آموزش عالی بیشتر می کند.

معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص انتقال روان شناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهداشت نیز گفت: هنوز کمیته مربوطه به نتیجه ای نرسیده است و وزرای علوم و بهداشت توافقی را امضا نکرده اند.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: باید عوامل موثر بر کیفیت یک رشته تحصیلی را بررسی کنیم و لزوما تغییر مجری برگزاری یک رشته تحصیلی به معنی ایجاد تفاوت در کیفیت آن نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی