English

رئیس پلیس فتای پایتخت

دردسرهای گوشی دست دوم برای مالک/پایان کابوس مزاحمت های فامیل دور

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: سارق گوشی تلفن همراه که اقدام به مزاحمت و اذیت مالک گوشی سرقتی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

دردسرهای گوشی دست دوم برای مالک/پایان کابوس مزاحمت های فامیل دور

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ محمد مهدی کاکوان اظهار کرد: سارق با انتشار تصاویر خانوادگی و خصوصی ذخیره شده در گوشی تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی‌ و ارسال پیام‌های توهین آمیز مالک گوشی سرقتی را تهدید می‌کرد.

وی افزود: شاکی به همراه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، شخص ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از طریق شماره‌ای مشخص اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدید آمیز برایش کرده است.

سرهنگ کاکوان ادامه داد: با استعلام‌های صورت گرفته مالک خط ساکن ایلام شناسایی شد که با سایر اقدامات صورت گرفته مشخص شد خط مذکور درزمان وقوع جرم در تهران فعالیت داشته و از آنجایی که خط متهم در فضای مجازی و مخابراتی فعالیت نداشت هیچگونه اقدامی جهت شناسایی متهم درفضای مجازی متصور نبود.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر شاکی در اظهارات خود بیان داشت که علاوه بر مزاحمت‌های پیامی متهم اقدام به ارسال تصاویری از شاکی کرده است که این تصاویر توسط گوشی موبایلشان عکس برداری و فقط در آن گوشی بوده که در یک مهمانی که با حضور خودشان و نامزد و پدر و مادر و برادر شاکی بوده مفقود شده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه ‌داد: با توجه به اظهارات شاکی که بیان کرد تصاویر ارسالی در گوشی وی بوده و در یک مهمانی مفقود شده اقدامات فنی درخصوص سایر خطوط مورد استفاده در گوشی شاکی صورت پذیرفت که مشخص شد که خطی که همان خط متهم بوده و اقدام به ارسال تصاویر و پیام‌های مزاحمت آمیز کرده است در گوشی شاکی مورد استفاده واقع شده و که گوشی شاکی در اختیار یا در دسترس متهم بوده است با عنایت به اینکه خط مذکور در فضای مجازی فعالیت داشت از طریق اقدامات فنی صورت گرفته از خط مذکور، با استعلام از مبادی ذی‌صلاح جوابیه استخراج شد که از اقوام شاکی بوده که به همراه گزارش نهایی به دادسرا ارسال و قرار تامین لازم برای متهم پرونده صادر شد.

وی از تمام شهروندان خواست که برای دستگاه‌های هوشمند خود جهت عدم دسترسی افراد و سارقان به اطلاعاتشان حتما رمز عبور مطمئن انتخاب کنند و از در اختیار قرار دادن این دستگاه‌ها به افراد دیگر خودداری کنند.

به گفته سرهنگ کاکوان، ذخیره‌سازی عکس و کلیپ‌های خانوادگی در گوشی همراه اشتباه است و کاربران باید این فایل‌ها را روی حافظه‌های جانبی ذخیره کنند و این حافظه‌ها را نیز در جای امنی به دور از دسترس دیگران نگهداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه