English

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

ضرورت تشکیل مدیریت متمرکز برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تشکیل مدیریت متمرکز که باید در راس آن ستاد مبارزه با مواد مخدر ، وزارت کشور و نیروی انتظامی قرار گیرد، برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر ضروری است.

ضرورت تشکیل مدیریت متمرکز برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری موج، سید صادق طباطبایی نژاد افزود: حدود ۳۰ سال از مبارزه با مواد مخدر در کشور می گذرد و برای این مبارزه شهدای زیادی نیز تقدیم شده است، افرادی بسیاری نیز که عرضه و تولید و قاچاق مواد مخدر را بر عهده داشتند، اعدام شدند، اما هنوز با این اقدامات در حوزه کاهش عرضه و تقاضا مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بطور کامل موفق نبوده‌ایم.

وی با هشدار به اینکه شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و روان گردان‌ها از نوع عادی به حالت متجاهر تبدیل می شود، اظهار داشت: مسئله جرم و جنایت در حوزه مواد مخدر بسیار فراوان شده و باید نگاه ها از سمت برخوردهای شدید قضایی و انتظامی به سمت تقویت مسایل فرهنگی تغییر کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر در حوزه مسایل فرهنگی نقص هایی داریم که البته مباحث اقتصادی مانند بیکاری، باعث تشدید مصرف مواد مخدر به‌ویژه در میان جوانان شده است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه اشکال جدید مواد مخدر براحتی در دسترس افراد قرار می گیرد، گفت: با توجه به معضلات و آسیب‌های زیادی که بیشترین آنها ناشی از مصرف مواد مخدر بوجود می آید باید مسوولان تحول اساسی در نگاه به نوع مبارزه و مقابله با اعتیاد داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نقش نهادهای مدنی را در کنار دولت برای مقابله با اعتیاد بسیار موثر دانست و تصریح کرد: ایجاد کمپ های ترک اعتیاد از سوی نهادهای مدنی و با کمک گرفتن از تجارب افرادی که در گذشته معتاد بوده و به پاکی رسیده اند، می تواند معتادان را به عدم مصرف مواد مخدر با شیوه ها و روش‌های کارساز و کارآمد تشویق کند.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: البته باید این کمپ های ترک اعتیاد با نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت کنند تا هیچ ضرب و شتمی برای معتادانی که می خواهند مواد مخدر را ترک کنند، صورت نگیرد و آنها با گفتاردرمانی، حمایت های مشاوره‌ای و غیره بتوانند به بهبودی و پاکی همیشگی دست یابند.

نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان کرد: دولت نیز می تواند برای مبارزه اساسی با مواد مخدر یا حتی نوع نگرش به این پدیده یا تغییر در قانون مبارزه با مواد مخدر طرح‌هایی را به کمیسیون های قضایی، بهداشت، اجتماعی و فرهنگی مجلی شورای اسلامی ارائه دهد.

طباطبایی نژاد در پایان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت و مردم را در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر همواره یاری خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی