English

جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد خبر داد

لزوم تدوین طرح‌های کوتاه، میان و بلند مدت توأم با نگاه تاکتیکی و راهبردی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: تدوین طرح‌های کوتاه، میان و بلند مدت توأم با نگاه تاکتیکی و راهبردی از الزامات نیروی انتظامی است.

لزوم تدوین طرح‌های کوتاه، میان و بلند مدت توأم با نگاه تاکتیکی و راهبردی

به گزارش خبرگزاری  موج، سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا در همایش سراسری معاونت عملیات ناجا با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: معاونت عملیات یک معاونت راهبردی در نیروی انتظامی است و مسئولیت و مأموریت‌های متعددی دارد و امید است این معاونت چون گذشته در انجام مأموریت‌های راهبردی موفق باشد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: معاونت عملیات دارای مسئولیت‌های متعددی است که مرکز مرفوک (مرکز فرماندهی و کنترل) از ویژه‌ترین مأموریت‌های محوله این معاونت است.

وی تأکید کرد: هدایت، راهبری و پشتیبانی در صحنه از اولویت‌های اقداماتی معاونت عملیات است و پشتیبانی در صحنه باید به صورت درون و برون سازمانی باشد.

این مقام عالی انتظامی اجرای برنامه‌های تقویمی چون ایام محرم و اربعین، دهه فجر، طرح نوروزی، طرح تابستانی و غیره را از دیگر مأموریت‌های معاونت عملیات برشمرد و افزود: چهارشنبه آخرسال، طرح نوروزی و انتخابات از مأموریت‌های پیش رو است و باید با برنامه‌ریزی، دقت و تمرکز این مأموریت‌های آتی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

سردار مومنی با اشاره به اهمیت انتخابات عنوان کرد: انتخابات در هر کشوری جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و هم به لحاظ داخلی و هم از بعد بین المللی حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: برگزاری انتخابات یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های نظام است و تأمین امنیت انتخابات بر عهده ما است و باید تلاش کنیم انتخابات در کمال امنیت و آرامش برگزار و زمینه‌ای برای حضور حداکثری مردم باشد چرا که حضور حداکثری مردم در انتخابات، ثبات و امنیت کشور را تقویت می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن حماسه‌ای دیگر آفریدند و این حضور میلیونی بازتاب گسترده‌ای داشت.

مومنی اشاره کرد: امنیتی که مبتنی بر مردم باشد به سختی دچار خدشه می‌شود.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: علاوه بر مأموریت‌های تعریف شده ممکن است با حوادث غیرمترقبه چون حادثه پلاسکو مواجه شویم بنابراین همواره باید برای حوادث آماده باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز یکی از اولویت‌های سال جاری ناجا بود و همواره تأکید فرمانده ناجا بر انجام مأموریت مبارزه با قاچاق به نحو مطلوب است. بنابراین باید در این حوزه تلاش و تمرکز مضاعفی داشته باشیم.

سردار مومنی تأکید کرد: خوشبختانه براساس اقدامات صورت گرفته امسال نسبت به سال گذشته در حوزه کشف کالای قاچاق با روند صعودی مواجه هستیم و باید این روند را ادامه دهیم. هر چند مبارزه با قاچاق یک موضوع بین بخشی است اما باید از همه ظرفیت‌ها برای مبارزه با پدیده قاچاق بهره ببریم.

جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: وظیفه به روز کردن شیوه‌ها و تجهیزات نیز بر عهده معاونت عملیات است چرا که شیوه و تاکتیک رقیبان دائما در حال تغییر است.

وی اشاره کرد: معاونت عملیات سخت‌ترین حوزه در نیروی انتظامی است و تدوین طرح‌های کوتاه، میان و بلند مدت توأم با نگاه تاکتیکی و راهبردی از الزامات است.

جانشین فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: امروزه برای مدیریت، باید از پیشگیری یک گام جلوتر رفت و به سمت پیش دستی حرکت کنیم. وقتی نشانه‌های حوادثی ظاهر می‌شود باید با اقدامات پیشگیرانه مدیریت کنیم اما رویکرد پیشدستانه برای هر زمان لازم است.

مومنی اضافه کرد: خلق ایده، طرح و ابتکارات جدید توسط معاونت عملیات، ناجا را در مسیر تحرک و پویایی قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: سطح دانش و تجربه در نیروی انتظامی رو به صعود و رشد است و باید مهارت‌های علمی و عملی را ارتقا داد که راه‌اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در این راستا موثر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی