English

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد

پوشش عملیات امداد و نجات هوایی ایام نوروز برای نخستین بار در سراسر کشور

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: برای نخستین بار در کشور، امداد و نجات هوایی در مدت اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در ۳۱ استان پوشش داده می شود.

پوشش عملیات امداد و نجات هوایی ایام نوروز برای نخستین بار در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی سلیمی امروز در جریان سفر به استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: این مهم به منظور خدمات رسانی سریع و کاهش آمار کشته شدگان در حوادث رانندگی ایام نوروز در نظر گرفته شده و تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۶ اجرا می شود و منابع و تجهیزات در نظر گرفته شده برای این طرح به نسبت نوروز ۹۵، سه درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: برای ارایه خدمات مطلوب به مردم در ایام نوروز، یکهزار و ۳۰۸ مرجع امداد و نجات در کشور تدارک دیده شده که از این تعداد ۵۳۳ پایگاه ثابت، ۳۰۰ پایگاه موقت و سیار، ۴۴۴ شعب و مراکز و ۳۱ پست به صورت هوایی است.

سلیمی عنوان کرد: در این ایام، یکهزار و ۲۶ آمبولانس، ۳۶۴ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیاتی، ۱۱ خودروی ارتباطات، یکهزار و ۲۸۲ خودروی امدادی، ۴۷۵ موتورسیکلت امدادی، ۴۷۵ موتورآمبولانس و ۲۳ بالگرد امدادی در نظر گرفته شده است.

پوشش بیش از ۳۵ هزار عملیات امدادی در ۱۰ ماه گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی دستورالعمل های لازم تهیه و تدوین و از طریق ستاد مرکزی ابلاغ شده و جدول زمان بندی اجرای طرح مشخص و هماهنگی های لازم با دستگاه های همکار از جمله پلیس، اورژانس، کمیسیون ایمنی راه ها و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است.

سلیمی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کشور در ۱۰ ماه گذشته ۳۵ هزار و ۲۵۶ ماموریت امداد و نجات در کشور انجام داده و به ۵۳۲ هزار و ۱۳۷ نفر امدادرسانی کرده است.

وی عنوان کرد: انتقال ۱۹ هزار و ۵۵۸ مصدوم مجروح به مراکز درمانی، خدمات سرپایی به ۱۱۰ هزار و ۸۷۸ نفر، اسکان اضطراری و موقت ۲۷۵ هزار و ۸۸۲ نفر و رهاسازی سه هزار و ۴۶۸ نفر، از دیگر اقدامات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در در ۱۰ ماه گذشته بوده است.

سلیمی همچنین بیان کرد: ۶۰ هزار امدادگر درجه بندی شده و ۵۰ هزار نفر در حال سازماندهی شده در جمعیت هلال احمر کشور وجود دارد.

خانه هلال شهرستان اراک به بهره‌برداری رسید

نخستین خانه هلال شهرستان اراک روز چهارشنبه در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر به بهره برداری رسید. این خانه با حمایت و اعتبارات مردمی در دهستان سده ضامنجان اراک و با هدف ارایه خدمات آموزشی و غنی سازی اوقات فراغت مردم ایجاد شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این آیین گفت: هلال احمر همه تلاش های خود را برای ارایه خدمات مطلوب به مردم به کارگرفته و از هیچ کوششی دریغ نمی کند. جمعیت هلال احمر کشور در ۱۰ ماه گذشته، ۳۵ هزار و ۲۵۶ ماموریت امداد و نجات انجام داده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی بیان کرد: آموزش های امداد و نجات از برنامه های اولویت دار جمعیت هلال احمر است که با جدیت تمام برای قشرهای مختلف دنبال می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پس از افتتاح این طرح در گلزار شهدای بخش ضامنجان شهرستان اراک نیز حضور پیدا کرد و به شهدای مدفون در این محل ادای احترام کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر، عضو شورایعالی جمعیت هلال احمر و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه