English

رئیس سازمان پزشکی قانونی خبر داد

پزشکی قانونی آماده تهیه بانک اطلاعات ژنتیک مشاغل پرخطر

رئیس سازمان پزشکی قانونی در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل از مرکز تشخیصی - آزمایشگاهی کهریزک گفت: با راه اندازی و شروع به کار بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران، سازمان پزشکی قانونی تهیه فایل ژنتیکی کارکنان مشاغل پرخطر را در دستور کار قرار داده است.

پزشکی قانونی آماده تهیه بانک اطلاعات ژنتیک مشاغل پرخطر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور،  احمد شجاعی گفت: در بانک ژنتیک با دو طیف از افراد مواجه هستیم؛ مجرمان سابقه دار و مشاغل پرخطر؛ برای تهیه فایل ژنتیکی مجرمان سابقه دار مصوبه های لازم دریافت و در حال حاضر حدود 10 هزار پروفایل ژنتیکی تهیه و در بانک ذخیره شده است که این فعالیت منجر به کشف سریع جرایم و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.

شجاعی افزود: در مورد مشاغل پرخطر نیز سازمان پزشکی قانونی آمادگی دارد با توجه به آمار بالای بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در کشور، با تعامل و همکاری سازمان های ذی نفع، اقدام به اخذ نمونه از افراد شاغل در مشاغل پرخطر کرده تا در صورت وقوع هر نوع حادثه، مشابه حادثه پلاسکو، سقوط هواپیما و ... در اسرع وقت نسبت به تعیین هویت جانباختگان اقدام کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از مذاکرات انجام شده با شهرداری تهران برای اخذ نمونه های ژنتیک افراد در معرض خبر داد و گفت: پیرو مذاکرات انجام شده با شهردار تهران، مکاتبات رسمی سازمان ها در حال انجام است.

شجاعی اظهار کرد: بر اساس برآوردها در سال آینده (1396) 50 هزار پروفایل ژنتیکی تهیه و وارد بانک اطلاعات هویت ژنتیک خواهد شد.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز در این بازدید اظهار کرد: کار سازمان پدافند غیرعامل تشخیص و شناسایی تهدیدات زیستی است.

وی افزود: پزشکی قانونی آزمایشگاه های مجهز و مرجعی دارد، ضمن آنکه بانک هویت ژنتیک را نیز تشکیل داده به همین دلیل می تواند با سازمان پدافند غیرعامل همکاری خوبی در حوزه تشخیص تهدیدات زیستی از مبدا داشته باشد.

به گفته سردار جلالی اگر تهدیدی از سوی دشمن در حوزه های زیستی شکل بگیرد باید به سهولت قابل تشخیص باشد و با ظرفیت های تشخیصی خوبی که وجود دارد می توانیم آزمایشگاه های تشخیصی را به شکل یک شبکه منسجم فعال کنیم به نحوی که فضای خالی در این زمینه وجود نداشته باشد.

در پایان این دیدار، تفاهم نامه همکاری سازمان پدافند غیرعامل با سازمان پزشکی قانونی به امضای رؤسای دو سازمان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی